Gigant auto german, cu 20.000 de angajați în România, anunță înjumătățirea profitului operaţional, din cauza restricțiilor impuse de pandemie
Fabrica de anvelope Continental
Grupul german Continental AG va extinde reducerile de costuri după ce profitul operaţional a scăzut cu 47%, pe fondul măsurilor adoptate pentru a ţine sub control pandemia cu coronavirus, care au dus la un declin de 25% al producţiei auto globale.
Al doilea mare producător european de componente auto şi anvelope a înregistrat în primele trei luni din acest an un profit operaţional de 436,5 milioane de euro (471 milioane de dolari), de la 823,3 milioane de euro în perioada similară din 2019, iar marja de profit s-a redus la 4,4%, de la 7,5%, scrie Agerpres.
Pe plan global vânzările de maşini scad semnificativ, din cauza măsurilor adoptate pentru a ţine sub control epidemia.
Continental a avertizat că rezultatele din trimestrul doi vor fi şi mai slabe, deoarece măsurile de izolare au afectate pieţe mari, inclusiv SUA. Ca rezultat, compania vrea să reducă investiţiile cu 20%, după o scădere de 26% în primul trimestru. Au fost amânate investiţiile în noi proiecte IT, sau în extinderea capacităţii de producţie a fabricilor, precum şi unele cheltuielie pentru dezvoltarea tehnologiile autonome, a informat grupul german.
Întrebat de Reuters dacă Continental de confruntă cu probleme legate de lichidităţi şi ar putea solicta ajutor de stat, directorul financiar Wolfgang Schaefer a răspuns: "Nu". Compania a anunţat recent că are la dispoziţie lichidităţi de 2,3 miliarde de euro şi linii de creditare neutilizate de aproximativ 4,6 miliarde de euro.
De asemenea, Continental implementează măsuri de prezervare a lichidităţilor, amână investiţiile şi reduce costurile, pentru a atenua efectele epidemiei, iar 30.000 de angajaţi din Germania (aproximativ jumătate din forţa de muncă locală) lucrează de la 1 aprilie cu program de muncă redus. Potrivit acestui program de muncă redus, introdus pentru prima dată în perioada crizei financiare din 2008, companiile pot solicita ajutoare de la stat pentru a acoperi costurile care apar din păstrarea angajaţilor care muncesc mai puţin timp.
Luna trecută, Continental a raportat vânzări trimestriale peste aşteptări, dar a precizat că din cauza întreruperilor cu care se confruntă afacerea, pe fondul pandemiei de coronavirus (COVID-19), nu poate prezenta estimări privind rezultatele financiare din acest an.
"Mediul continuă să fie caracterizat de incertitudini substanţiale privind durata şi severitatea întreruperilor şi rămân dificil de evaluat posibilele consecinţe negative suplimentare asupra producţiei, a lanţului de aprovizionare şi a cererii", se arată într-un comunicat al companiei.
În primul trimestru din 2020, vânzările Continental s-au situat la 9,84 miliarde de euro (10,65 miliarde de dolari), peste previziunile interne ale companiei (între 9,4 şi 9,8 miliarde de euro), dar sub nivelul de 11 miliarde de euro raportat în perioada similară din 2019.
Al doilea mare producător european de componente auto şi anvelope, cu peste 240.000 de angajaţi, este afectat de încetinirea vânzărilor de automobile pe plan global şi de trecerea de la maşinile pe benzină şi motorină la cele electrice şi hibride.
Toate cele 5 divizii Continental sunt reprezentate în România. Continental deţine şapte unităţi de producţie şi patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Braşov şi Iaşi. Potrivit compnaiei, Continental România are peste 20.000 de angajați pe piața locală, din care o treime sunt ingineri și informaticieni în centrele de cercetare și dezvoltare.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS