Fostul director general al Dacia Nicolas Maure va superviza redresarea grupului Renault. Francezii au anunțat pierderi istorice, pe fondul pandemiei
Renault a anunţat vineri numirea lui Nicolas Maure, care până în 2016 a fost director general al Automobile Dacia, în postul de vicepreşedinte executiv al grupului responsabil cu redresarea performanţelor şi revenirea la un nivel satisfăcător de profitabilitate până în 2022.
"În strânsă colaborare cu mărcile şi totalitatea funcţiilor grupului, (Nicolas Maure - n.r.) va avea responsabilitatea de a propune şi superviza un plan de acţiune vizând pe de o parte o reducere semnificativă a costurilor fixe şi variabile, iar pe de altă parte generarea de venituri şi de lichidităţi" a precizat noul CEO al grupului Renault, Luca de Meo, într-un comunicat de presă.
Născut în 1960, Nicolas Maure a absolvit École centrale din Paris şi deţine un MBA la (1983) la Institutul European pentru Administrarea Afacerilor (INSEAD). După o carieră la Valeo şi Faurecia, Nicolas Maure s-a alăturat Renault în 2000.
În luna ianuarie 2014, Maure a devenit directorul general al Groupe Renault România şi director general al Automobile Dacia S.A. pentru ca în luna aprilie 2016 să fie numit preşedinte al constructorului auto rus AVTOVAZ.
Începând de la 1 ianuarie 2018, Nicolas Maure a fost numit director de operaţiuni pentru regiunea Eurasia la Groupe Renault, poziţie pe care o va păstra pe lângă noile sale atribuţii.
În urmă cu două zile, Renault a anunţat un plan destinat reorganizării grupului în jurul mărcilor sale, şi nu în funcţie de zone geografice, pe care le va regrupa în patru unităţi de business: Renault, Dacia, Alpine şi New Mobility. Potrivit Renault, acest proiect vizează crearea unei structuri organizaţionale mai simple şi mai orientate spre rezultate, dar care să întărească coeziunea, motivaţia şi sentimentul de apartenenţă al echipelor grupate pe mărci.
Pierderi record din cauza pandemiei
La sfârșitul lunii mai, grupul Renault a anunţat suspendarea proiectelor de creştere a capacităţii de producţie în România şi Maroc, ca parte a unui plan de reducere a costurilor la nivel global. Potrivit companiei, planul de transformare are ca scop realizarea unor economii de peste 2 miliarde de euro pe parcursul a trei ani şi punerea bazelor unui nou model de competitivitate.
"Dificultăţile cu care se confruntă Grupul, criza majoră prin care trece industria auto şi urgenţa tranziţiei ecologice sunt imperative care determină compania să accelereze această transformare. Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, păstrând în acelaşi timp clientul în centrul priorităţilor sale. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităţilor operaţionale şi pe gestionarea riguroasă a resurselor", anunța producătorul francez în luna mai.
Planul prevede, printre alte măsuri, optimizarea producţiei, suspendarea proiectelor de creştere capacitară planificate în Maroc şi România, precum şi realizarea unor studii pentru adaptarea capacităţilor de producţie în Rusia şi raţionalizarea activităţilor de fabricaţie a cutiilor de viteze în lume. Se intenţionează, totodată, revizuirea capacităţii de producţie globală de la 4 milioane de vehicule în 2019, la 3,3 milioane până în 2024, precum şi "ajustarea" numărului de angajaţi din producţie.
În august, Renault a raportat pierderi nete record de 7,3 miliarde de euro în primul semestru din 2020, din cauza impactului pandemiei şi a problemelor cu care se confruntă partenerul de alianţă Nissan.
Constructor de automobile din 1898, Grupul Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS