Mașina cu care Renault a dat lovitura în pandemie. Vânzările vehiculului electric Zoe au urcat cu 38%, când toate celelalte modele s-au prăbușit. Dacia a scăzut masiv
Renault Zoe
Grupul auto francez Renault a raportat luni o scădere de 34,9% a vânzărilor pe plan global în primul semestru din 2020, la 1,26 milioane de vehicule, din cauza impactului pandemiei cu coronavirus.
Brandul Dacia a vândul 161.334 vehicule, înregistrând astfel un declin aproape la jumătate (48,1%) faţă de perioada similară din 2019, scrie Bloomberg, preluată de Agerpres.
În schimb, livrările modelului electric Zoe au urcat cu 38% în primele şase luni din 2020, producătorul auto fiind unul dintre cei mai mari beneficiari ai subvenţiilor implementate luna trecută în Franţa - cea mai mare piaţă a Renault.
Zoe a devenit cea mai bine vândută maşină electrică din Europa, datorită subvenţiilor. Livrările Zoe în Europa au urcat cu aproape 50% în primul semestru din acest an, la 37.540 unităţi, iar pentru iunie s-a înregistrat un număr record de comenzi, aproape 11.000.
Vânzările pe plan global au scăzut în primul semestru din 2020 în principal din cauza expunerii ridicate la ţările care au impus restricţii severe pentru a stopa extinderea pandemiei, a precizat Renault.
"Începem a doua parte a anului cu un nivel ridicat al comenzilor şi un nivel satisfăcător al stocurilor", a afirma Denis le Vot, şef de vânzări şi marketing.
În Rusia, a doua mare piaţă a Renault, vânzările au scăzut cu o cincime, în India cu 29% iar în Brazilia cu 47%. O creştere de 51% a livrărilor s-a înregistrat Coreea de Sud, datorită succesului noului SUV XM3.
După ce guvernele din Germania şi Franţa, cele mai mari pieţe auto din regiune, au majorat stimulentele pentru achiziţionare de vehicule electrice, cumpărătorii au luat cu asalt reprezentanţele. Potrivit BloombergNEF, subvenţiile acordate de cele două ţări sunt printre cele mai mari din lume.
Producător de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS