Renault și-a adus director general de la Seat, marcă muribundă în urmă cu patru ani, care anul trecut a stabilit un record istoric de vânzări. “Merg acolo unde sunt provocări”
Luca de Meo
Noul director general de la Renault, Luca de Meo, a declarat că este conştient de faptul că producătorul auto francez se confruntă cu numeroase probleme, dar s-a declarat încrezător cu privire la o relansare rapidă a acestuia.
"Mi-a plăcut întotdeauna să merg acolo unde sunt provocări", a spus Luca de Meo, într-o alocuţiune susţinută cu prilejul Adunării Generale anuale a Acţionarilor Renault.
"Am decis să revin la Renault, pentru că este o provocare să redresezi unul dintre cei mai mari şi mai prestigioşi constructori de automobile", a adăugat italianul în vârstă de 52 de ani, care şi-a început cariera în industria auto la Renault, potrivit Agerpres.
În condiţiile în care peste câteva zile va prelua postul de director general la Renault, Luca de Meo s-a declarat impresionat de competenţele angajaţilor companiei şi le-a promis acţionarilor "una dintre cele mai plăcute surprize de redresare a situaţiei".
La începutul acestui an, Luca de Meo a demisionat din postul de director al Seat, o marcă spaniolă din portofoliul grupului Volkswagen. Italianul era responsabil de redresarea Seat, în fruntea căruia a fost numit în 2015, după ce anterior a fost director de marketing şi vânzări la constructorul auto german Audi. Dacă în urmă cu patru ani Seat era o marcă muribundă, anul trecut a stabilit un record istoric de vânzări.
Venirea lui Luca de Meo la Renault apare într-un context în care grupul francez a anunţat că va elimina 15.000 de locuri de muncă la nivel mondial, dintre care 4.600 numai în Franţa, după ce a înregistrat primele sale pierderi anuale din ultimii 10 ani.
Grupul Renault a anunţat, totodată, și suspendarea proiectelor de creştere a capacităţii de producţie în România şi Maroc, ca parte a unui plan de reducere a costurilor la nivel global.
"Dificultăţile cu care se confruntă Grupul, criza majoră prin care trece industria auto şi urgenţa tranziţiei ecologice sunt imperative care determină compania să accelereze această transformare. Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, păstrând în acelaşi timp clientul în centrul priorităţilor sale. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităţilor operaţionale şi pe gestionarea riguroasă a resurselor", a anunțat proprietarul Dacia, luna trecută.
Planul prevede, printre alte măsuri, optimizarea producţiei, suspendarea proiectelor de creştere capacitară planificate în Maroc şi România, precum şi realizarea unor studii pentru adaptarea capacităţilor de producţie în Rusia şi raţionalizarea activităţilor de fabricaţie a cutiilor de viteze în lume.
Se intenţionează, totodată, revizuirea capacităţii de producţie globală de la 4 milioane de vehicule în 2019, la 3,3 milioane până în 2024, precum şi "ajustarea" numărului de angajaţi din producţie.
Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS