Renault raportează cele mai mari pierderi din istorie în prima jumătate a anului, din cauza pandemiei. Modelul electric Zoe, singurul care a crescut în vânzări
Renault Kadjar
Grupul auto francez Renault a raportat pierderi nete record de 7,3 miliarde de euro în primul semestru din 2020, din cauza impactului pandemiei şi a problemelor cu care se confruntă partenerul de alianţă Nissan.
Pierderile operaţionale ale grupului, eliminând efectul pierderilor Nissan, se situează la două miliarde de euro, faţă de un profit operaţional de 1,5 miliarde de euro anul trecut, a anunţat compania franceză.
Analiştii se aşteptau ca Renault să raporteze pierderi nete de aproximativ cinci miliarde de euro şi pierderi operaţionale de 1,8 miliarde de euro, scrie Agerpres.
Renault, ca şi partenerii de alianţă Nissan şi Mitsubishi Motors, implementează un program de reducere a costurilor, în condiţiile în care producătorii auto globali sunt afectaţi sever de efectele pandemiei, care au dus la o scădere semnificativă a vânzărilor de maşini.
"Deşi este o situaţie fără precedent, încă nu am ajuns la final. Sunt încrezător în capacitatea grupului de a se redresa", a afirmat noul director general al Renault, Luca de Meo.
Săptămâna trecută, grupul auto francez Renault a raportat o scădere de 34,9% a vânzărilor pe plan global în primul semestru din 2020, la 1,26 milioane de vehicule, în timp ce brandul Dacia a vândut 161.334 vehicule, un declin de 48,1% faţă de perioada similară din 2019.
În schimb, livrările modelului electric Zoe au urcat cu 38% în primele şase luni din 2020, producătorul auto fiind unul dintre cei mai mari beneficiari ai subvenţiilor implementate luna trecută în Franţa - cea mai mare piaţă a Renault. Zoe a devenit cea mai bine vândută maşină electrică din Europa, datorită subvenţiilor. Livrările Zoe în Europa au urcat cu aproape 50% în primul semestru din acest an, la 37.540 unităţi, iar pentru iunie s-a înregistrat un număr record de comenzi, aproape 11.000.
Vânzările pe plan global au scăzut în primul semestru din 2020 în principal din cauza expunerii ridicate la ţările care au impus restricţii severe pentru a stopa extinderea pandemiei, a precizat Renault.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
Producător de automobile din 1898, Grupul Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS