Este vorba de cele echipate cu motoarele pe care a fost instalat softul de pacalire a testelor de poluare

In comunicat se spune ca ar fi vorba doar de motoarele euro 5. Cele euro 6 nu sunt afectate si nu ar avea acest soft.  

O solutie tehnica pentru a rezolva problema la masinile marca Volkswagen, Audi, Seat, Skoda va fi anuntata la sfarsitul lunii octombrie.  

Clientii afectati vor fi informati despre asta saptamanile si lunile viitoare. 

O evaluare interna realizata vineri a stabilit ca este necesara o rechemare in service pentru circa cinci milioane de vehicule dintr-un total de unsprezece milioane de vehicule ale grupului din toata lumea. 

Scandalul emisiilor de la Volkswagen s-ar putea dovedi un moment crucial pentru industria auto din intreaga lume. Ar putea avea repercursiuni profunde si de lunga durata, mult peste profilul de creditare al grupului german, arata un raport Fitch Ratings.

Este prea curand sa estimam implicatiile depline pentru producatorii auto, furnizori si alte grupuri legate de industria auto, dar ne asteptam ca intregul sector sa fie afectat, in diferite grade, anunta Fitch. 

Autoritatile de reglementare vor reevalua tintele de limitare a emisiilor si ar putea adopta unele mai dure.

"Testele privind emisiile vor fi mai dure, fara indoiala, si vor fi mai apropiate de conditiile normale de trafic. De asemenea, ar putea creste vanzarea de vehicule electrice si hibride, iar unii consumatori ar putea renunta la motoarele diesel pentru cele pe benzina. Aceste evolutii vor avea un impact mai mare asupra producatorilor auto din Europa decat asupra rivalilor lor din SUA si Asia", avertizeaza Fitch. 

Investitiile in cercetare-dezvoltare vor creste probabil deoarece companiile auto se vor confrunta cu reglementari si teste mai dure, spun cei de la Fitch.

Actualele si viitoarele masuri adoptate de Volkswagen si autoritatile de reglementare ca raspuns la criza vor fi cruciale pentru atenuarea sau, din contra, extinderea impactului scandalului asupra profilului de credit al VW si a transformarilor din industria auto, apreciaza Fitch. 

Grupul german Volkswagen este implicat intr-un scandal de amploare, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Scandalul a fortat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost inlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 marci care apartin Volkswagen.