Scandalul Volkswagen, criza refugiatilor si China, cele trei socuri care pot pune frana cresterii celei mai mari economii a Europei
Economistii sunt tot mai ingrijorati cu privire la impactul scandalului Volkswagen asupra cresterii PIB-ului Germaniei, transmite AP.
Carsten Brzeski, economist sef la ING Germania, a apreciat ca actuala criza a refugiatilor si "socul Volkswagen" reprezinta noi riscuri la adresa economiei germane. Este neclar care va fi impactul crizei VW, dar economia va fi afectata, tinand cont de marimea companiei. VW este "unul dintre campionii globali ai Germaniei si un motor de crestere semnificativ al economiei", sustine Brzeski.
Jennifer McKeown, de la Capital Economics, crede ca scandalul Volkswagen reprezinta un nou risc la adresa activitatii economice din Germania, alaturi de incetinirea din China.
Dupa ce au scazut sub 100 de euro, pentru prima data in aproape patru ani, miercuri titlurile Volkswagen inregistrau o crestere de 2,5%, la 108,5 euro.
Din cauza declinului actiunilor de luni si marti, VW a pierdut saptamana aceasta aproape 28 miliarde dolari din capitalizarea de piata
Reprezentantii landului german Saxonia Inferioara, care detine o participatie de 20% in Volkswagen, au anuntat marti ca investigatiile demarate de autoritatile din SUA au sporit indoielile referitoare la acuratetea datelor privind poluarea, publicate de toti producatorii auto.
In 2007, Saxonia Inferioara a cumparat actiuni Volkswagen de 41 milioane euro, pentru a-si mentine participatia la 20%, in urma careia isi pastreaza nivelul maxim al drepturilor de vot.
Olaf Lies, ministrul Economiei in Saxonia Inferioara si membru al board-ului de supraveghere al Volkswagen, a cerut extinderea investigatiilor, ale caror rezultate ar putea avea consecinte in cazul in care se constata ca directorii companiilor auto sunt gasiti vinovati de nerespectarea standardelor referitoare la poluare.
"Sunt convins ca toata lumea este interesata daca nivelul emisiilor masurate a fost cel real. Aceasta problema nu va afecta doar Volkswagen, ci si alte companii, avand loc o dezbatere publica intensa", a apreciat Olaf Lies.
"Piata se asteapta ca problema sa nu se limiteze la SUA", a apreciat Ingo Speich, manager de fond la Union Investment, care detine mai putin de 1% din Volkswagen.
Angela Merkel a cerut marti deplina transparenta in elucidarea acuzatiilor aduse de autoritatile SUA companiei Volkswagen.
"Tinand cont de situatia dificila, este vorba de a arata deplina transparenta in elucidarea deplina a cazului. Ministerul Transporturilor este in stransa legatura cu Volkswagen si sper ca toate informatiile vor fi prezentate cat mai rapid posibil", a declarat cancelarul german, la Berlin.
Volkswagen este acuzat ca ar fi manipulat rezultatele testelor autoritatilor SUA, legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale. Din acest motiv nivelul poluarii era mai ridicat, sustine EPA.
Reprezentantii VW au recunoscut ca au falsificat datele la testele din SUA. 11 milioane de vehicule diesel vandute in intreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.
Numai in SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari.
Reparatiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse in ultimii sapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat si Audi A3.
Economia Germaniei a inregistrat un avans de 0,4% in T2 din 2015, dupa o crestere de 0,3% in primele trei luni ale acestui an. Comparativ cu cel de-al doilea trimestru al anului trecut, PIB-ul Germaniei a crescut cu 1,6%.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS