Femeile au “interzis” la victorie in Formula 1. Unul dintre cei mai mari piloti din istorie explica de ce
Sir Stirling Moss vine cu o teorie despre succesul femeilor in motorsport. Acesta nu a reusit sa ia niciun campionat de Formula 1. Ramane, insa, in istorie cu niste ani de glorie, in care a schimbat trei echipe, a condus celebrul Silver Arrow (Mercedes W196), a iesit de patru ori la rand al doilea la finalul sezoanelor si de trei ori al treilea (performante din ’55 pana in ’61 – cand s-a si retras).
Pilotul englez de 83 de ani a explicat intr-un interviu pentru BBC de de crede el ca femeile nu vor face niciodata performante mari in motorsport, mai ales in Formula 1. Sir Stirling Moss spune ca in cursa, ca sa castigi, trebuie sa iei deseori decizii care inseamna riscuri enorme, la limita dintre viata si moarte, iar femeil nu sunt pur si simplu construite sa-si assume riscuri totale. Se pare ca la originea acestui proces de gandire sta sentimentul matern si precautia mai mare specifica sexului feminin.
Una peste alta, Moss crede ca femeile sunt genul practic si evalueaza niste situatii dupa standarde, iar improvizatia in cazuri deosebite le creeaza un stres pe care prefer de cele mai multe ori sa-l evite.
Astazi sunt destul femeie angajate in competitii. Una dintre cele mai mari, poate chiar cea mai mare este Michele Mouton. A “alergat” intre 1974 si 1986 pentru Fiat, Audi si Peugeot in WRC (World Rally Championship). In 1982 a castigat 4 curse si a terminat a doua, cu 97 de puncte, la 12 distanta de Walter Rohrl – locul I. In ceilalti ani s-a clasat intre locurile 5 si 23.
In anii nostri, una dintre cele mai cunoscute femei din motorsport este Danica Patrick, fotomodel si cel mai bun pilot de sex feminin din istoria SUA in cursele cu monoposturi (IndyCar, a castigat o cursa, a iesit de 7 ori in primii 3 si a pornit prima in cursa de 3 ori).
Pe acelasi subiect: