Porsche, Maserati si Bentley, in zonele desertice ale Chinei. Producatorii de masini de lux vor sa cucereasca orasul lui Ginghis Han
Dupa orasele dezvoltate de pe coasta de Vest a Chinei, producatorii de masini de lux Porsche, Maserati si Bentley au ajuns sa concureze pentru clientii bogati in deserturile din provincia chineza Mongolia Interioara, in orasul minier Ordos, cunoscut mai mult pentru pentru mausoleul lui Ginghis Han.
Producatorul masinilor sport 911 a deschis un dealership in Ordos dupa ce vanzarile au urcat de zece ori in patru ani, la 200 de masini, potrivit sefului Porsche China, potivit Bloomberg.
Directori de la Bentley, divizie a Volkswagen, si Maserati, marca detinuta de Fiat, au afirmat ca intentioneaza, de asemenea, sa deschida showroom-uri in oras.
"Mina de carbune si afacerea cu minereuri rare din Ordos s-au dezvoltat foarte bine in ultimii ani. Multi oameni au facut o gramada de bani", a declarat Helmut Broeker, director general al Porsche China, saptamana aceasta, la salonul auto de la Beijing.
Showroom-uri pentru masini de lux apar in tot mai multe orase din China rurala, precum Ordos, odata cu incetinirea cresterii in megaorasele de pe coasta de Est a Chinei, unde nivelul detinatorilor de masini de lux il depaseste deja pe cel din SUA si Marea Britanie.
Astfel, China Centrala si de Vest ar putea sustine urmatoarea faza de crestere pentru producatorii auto de lux, dar nu numai, care se lupta pe cea mai mare piata auto din lume.
"Orasele mari, precum Shanghai, Beijing si Guangzhou, au alimentat faza initiala a boom-ului cererii auto. Extinderea catre provinciile interioare si orasele mai mici este un aspect normal al evolutiei pietei auto, iar procesul se va derula pe termen mediu si lung", a spsus Ashvin Chotai, director operational la firma de cercetare Intelligence Automotive din Beijing.
In timp ce procentajul detinatorilor de masini premium la nivelul intregii tari este in China de 8%, mai redus fata de media de 10% la nivel global, in provinciile de pe coasta de Est nivelul depaseste SUA si Europa, potrivit unei note a analistului Sanford Bernstein. De exemplu, masinile de lux reprezentau 24% din autovehiculele din Beijing in prima jumatate a anului trecut, de peste doua ori mai mult fata de media de 11% a SUA.
Pe acelasi subiect: