La iesirea din Deva, pe drumul catre Lugoj, inca de acum un an trebuia sa fie asfalt. Insa deocamdata nu e nimic.Tronsonul are aproape o suta de kilometri si a fost impartit in patru loturi. Pe trei dintre ele nu se stie nici macar cine o sa fie constructorul. Ani de zile s-au tot facut studii si intocmit hartii fara valoare, pe care statul a dat peste cinci milioane de euro.

In aprilie, anul trecut, s-a organizat licitatia pentru desemnarea constructorului. Insa rezultatele au fost contestate. Si de atunci nu se intampla nimic pe teren.

"Depinde cand se termina, cum le da Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor. Daca nu suspenda semnam contractele imediat, daca suspenda in cele 11 zile de la contestatie trebuie sa asteptam decizia CNSC si dupa aceea semnam", a spus Dan Sova, ministrul marilor proiecte.

Legea prevede ca raspunsul Consiliului National pentru Solutionarea Contestatiilor trebuie sa vina in 20 de zile. Dar raspunsul poate fi la randul sau contestat in instanta si situatia se prelungeste la nesfarsit.

"Perioada de realizare a acestor investitii sase luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executie. Speram ca in timp scurt sa se demareze aceste lucrari", a declarat Sorin Vasilescu prefectul de Hunedoara.

Asta inseamna ca abia in cel mai buna caz la Craciunul lui 2015 intre Deva si Lugoj ar putea fi autostrada. Din aceasta cauza, Romania nu are drumuri.

In 20 de ani, au fost construiti doar 550 de kilometri de autostrada, din 5000 promisi de politicieni in fiecare campanie. Si avem doar bucati de autostrada. Drumuri care pornesc din camp si se sfarsesc tot in camp. Fara nicio logica, fara niciun plan. Am aratat aceste situatii la "Romania, te iubesc!". Ca sa traversezi Romania de la un capat la altul e un cosmar.