Se intampla in Romania: licitatiile pentru construirea unei autostrazi dureaza mai mult decat lucrarea in sine. Tronsonul Deva-Lugoj, gata abia in 2015
Licitatiile pentru construirea unei autostrazi dureaza in tara noastra mai mult decat lucrarea in sine. Tronsonul care ar trebui sa lege Deva de Lugoj este blocat, dupa mai bine de un an de cand autoritatile au dat unda verde proiectului. Noua luni de zile a durat licitatia si tot nu avem un castigator, pentru ca participantii se bat in contestatii. Asta in timp ce pe soselele noastre aglomerate in fiecare luna mor sute oameni.
La iesirea din Deva, pe drumul catre Lugoj, inca de acum un an trebuia sa fie asfalt. Insa deocamdata nu e nimic.Tronsonul are aproape o suta de kilometri si a fost impartit in patru loturi. Pe trei dintre ele nu se stie nici macar cine o sa fie constructorul. Ani de zile s-au tot facut studii si intocmit hartii fara valoare, pe care statul a dat peste cinci milioane de euro.
In aprilie, anul trecut, s-a organizat licitatia pentru desemnarea constructorului. Insa rezultatele au fost contestate. Si de atunci nu se intampla nimic pe teren.
"Depinde cand se termina, cum le da Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor. Daca nu suspenda semnam contractele imediat, daca suspenda in cele 11 zile de la contestatie trebuie sa asteptam decizia CNSC si dupa aceea semnam", a spus Dan Sova, ministrul marilor proiecte.
Legea prevede ca raspunsul Consiliului National pentru Solutionarea Contestatiilor trebuie sa vina in 20 de zile. Dar raspunsul poate fi la randul sau contestat in instanta si situatia se prelungeste la nesfarsit.
"Perioada de realizare a acestor investitii sase luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executie. Speram ca in timp scurt sa se demareze aceste lucrari", a declarat Sorin Vasilescu prefectul de Hunedoara.
Asta inseamna ca abia in cel mai buna caz la Craciunul lui 2015 intre Deva si Lugoj ar putea fi autostrada. Din aceasta cauza, Romania nu are drumuri.
In 20 de ani, au fost construiti doar 550 de kilometri de autostrada, din 5000 promisi de politicieni in fiecare campanie. Si avem doar bucati de autostrada. Drumuri care pornesc din camp si se sfarsesc tot in camp. Fara nicio logica, fara niciun plan. Am aratat aceste situatii la "Romania, te iubesc!". Ca sa traversezi Romania de la un capat la altul e un cosmar.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS