Directorul Volkswagen nu exclude discutii de fuziune cu Fiat Chrysler
Volkswagen
Directorul general al grupului Volkswagen, Matthias Mueller, a declarat marti ca nu exclude ca ar putea discuta cu seful Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, despre o posibila fuziune intre cei doi producatori auto, transmite Reuters, preluata de News.ro.
”Nu exclud o conversatie”, a spus Mueller, dupa conferinta de presa pentru prezentarea rezultatelor anuale ale grupului.
Saptamana trecuta, Mueller a parut ca respinge posibilitatea unor discutii cu Fiat Chrysler (FCA), afirmand ca VW are destule probleme legate de inchiderea scandalului emisiilor si transformarea afacerilor.
”Nu suntem pregatiti sa discutam despre nimic. Nu l-am vazut pe Marchionne de luni de zile”, a declarat Mueller saptamana trecuta, la salonul auto de la Geneva.
Marchionne a promovat de mult timp fuziunile din industria auto, pentru impartirea costurilor de productie a unor automobile mai ecologice si cu o tehnologie mai avansata.
”Ar fi mai de folos daca Marchionne mi-ar comunica si mie aceste consideratii, nu doar voua”, a spus Mueller.
Preluarea de catre grupul francez PSA a diviziei Opel a General Motors lasa FCA intr-o pozitie tot mai dificila in Europa.
FCA are o cota de doar 7% pe piata europeana, iar marja sa operationala, de 2,5%, este sub cea a majoritatii companiilor concurente, ca si cheltuielile pentru producerea de automobile mai ecologice si autonome.
Mueller a refuzat sa discute daca acordul dintre PSA si Opel ar putea relansa consolidarea in randul producatorilor auto din Europa si a spus ca Volkswagen va continua dezvoltarea strategica a automobilelor electrice si a conducerii autonome. El a mai spus ca are incredere in viitorul Volkswagen cu sau fara Marchionne.
Grupul VW a anuntat in februarie ca a obtinut un profit operational record in 2016, excluzand elementele exceptionale, sustinut de performantele Porsche si redresarea diviziei de camioane Scania.
Marti, grupul a anuntat ca profitul operational al marcii Volkswagen a scazut in 2016 cu 10%, la 1,9 miliarde de euro, iar marja de profit a coborat la 1,8%, de la 2% in 2015.
Mueller a reiterat estimarile unei cresteri de 4% a veniturilor din vanzarile grupului in acest an si o marja de profit de 6-7%, fata de 6,7% in 2016, el considerand ca Volkswagen poate suporta costurile scandalului emisiilor.
Seful grupului VW a primit salariu si beneficii de 7,78 milioane de euro pentru 2016, sub remuneratia de 7,31 milioane de euro a fostului CEO Martin Winterkorn din 2015, anul izbucnirii scandalului.
Directorul general al marcii VW, Herbert Diess, a primit o remuneratie de 3,93 milioane de euro pentru 2016, fata de 7,13 milioane de euro in 2015.
Mai multe despre:
#Vokswagen#Fiat Chrysler Automobiles
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS