Nu exclud o conversatie”, a spus Mueller, dupa conferinta de presa pentru prezentarea rezultatelor anuale ale grupului.

Saptamana trecuta, Mueller a parut ca respinge posibilitatea unor discutii cu Fiat Chrysler (FCA), afirmand ca VW are destule probleme legate de inchiderea scandalului emisiilor si transformarea afacerilor.

”Nu suntem pregatiti sa discutam despre nimic. Nu l-am vazut pe Marchionne de luni de zile”, a declarat Mueller saptamana trecuta, la salonul auto de la Geneva.

Marchionne a promovat de mult timp fuziunile din industria auto, pentru impartirea costurilor de productie a unor automobile mai ecologice si cu o tehnologie mai avansata.

”Ar fi mai de folos daca Marchionne mi-ar comunica si mie aceste consideratii, nu doar voua”, a spus Mueller.

Preluarea de catre grupul francez PSA a diviziei Opel a General Motors lasa FCA intr-o pozitie tot mai dificila in Europa.

FCA are o cota de doar 7% pe piata europeana, iar marja sa operationala, de 2,5%, este sub cea a majoritatii companiilor concurente, ca si cheltuielile pentru producerea de automobile mai ecologice si autonome.

Mueller a refuzat sa discute daca acordul dintre PSA si Opel ar putea relansa consolidarea in randul producatorilor auto din Europa si a spus ca Volkswagen va continua dezvoltarea strategica a automobilelor electrice si a conducerii autonome. El a mai spus ca are incredere in viitorul Volkswagen cu sau fara Marchionne.

Grupul VW a anuntat in februarie ca a obtinut un profit operational record in 2016, excluzand elementele exceptionale, sustinut de performantele Porsche si redresarea diviziei de camioane Scania.

Marti, grupul a anuntat ca profitul operational al marcii Volkswagen a scazut in 2016 cu 10%, la 1,9 miliarde de euro, iar marja de profit a coborat la 1,8%, de la 2% in 2015.

Mueller a reiterat estimarile unei cresteri de 4% a veniturilor din vanzarile grupului in acest an si o marja de profit de 6-7%, fata de 6,7% in 2016, el considerand ca Volkswagen poate suporta costurile scandalului emisiilor.

Seful grupului VW a primit salariu si beneficii de 7,78 milioane de euro pentru 2016, sub remuneratia de 7,31 milioane de euro a fostului CEO Martin Winterkorn din 2015, anul izbucnirii scandalului.

Directorul general al marcii VW, Herbert Diess, a primit o remuneratie de 3,93 milioane de euro pentru 2016, fata de 7,13 milioane de euro in 2015.