Renault-Nissan devine actionar majoritar la Avtovaz, producatorul autoturismelor Lada
Alianta Renault-Nissan a incheiat miercuri un acord la Moscova prin care va deveni actionarul majoritar al Avtovaz, producatorul automobilelor Lada, si are obiectivul unei cote de piata de 40% in Rusia, pana in 2016, relateaza AFP, preluata de Mediafax.
Acordul, anuntat prima oara in luna mai, a fost semnat intr-un hotel din Moscova de presedintele director general al Renault-Nissan, Carlos Ghosn, si partenerii rusi de la compania de stat Rostekhnologuii.
"Aceasta zi marcheaza o noua etapa a parteneriatului nostru cu Avtovaz:, la care Renault detine o participatie de 25% din 2008", a declarat Ghosn intr-o conferinta de presa.
Concret, Renault-Nissan si Rostekhnologuii, care detine in prezent 36% din actiunile Avtovaz, vor forma o companie mixta, Alliance Rostec Auto.
Alianta franco-japoneza va investi treptat 23 de miliarde de ruble (577 milioane euro) in compania mixta, astfel ca in primul semestru din 2014 va ajunge la o participatie de 67,13% la aceasta. Compania mixta va detine la randul ei 74,5% din Avtovaz.
"Acordul semnat astazi permite Renault sa obtina controlul asupra Avtovaz, principalul constructor rus de automobile, prin marca Lada, cunoscuta in toata lumea", a spus Ghosn.
El a subliniat ca Rusia a devenit deja a treia mare piata pentru Renault, dupa Franta si Brazilia.
Renault-Nissan anticipeaza ca vanzarile auto din Rusia vor depasi 2,9 milioane de unitati in acest an si 4 milioane de unitati pana in 2020, urmand sa devina cea mai mare piata din Europa.
Mai multe despre:
#Renault Nissan#Avtovaz
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS