De ce vopsesc finlandezii coarnele renilor. Pentru ca sunt mai destepti decat Audi, BMW si Mercedes. Metoda care costa zero euro, dar care rezolva probleme de miliarde
Intre 3.000 si 5.000 de accidente se intampla anual in Finlanda din cauza renilor.
Audi, BMW, Mercedes si alti producatori premium sunt foarte ocupati cu tot felul de sisteme inteligente pentru evitarea accidentelor. Bugetele de cercetare si dezvoltare ale marilor producatori valoreaza miliarde de euro.
Una din inventiile care trebuie sa ajute proprietarii de masini scumpe este nightvision-ul (vederea pe timp de noapte). Niste radare si camere speciale detecteaza obstacolele noaptea si le afiseaza pe display-ul din bordul masinii.
A8, S Klasse si Seria 7 au toate ecrane pe bord in care noaptea vezi animale sau oameni care traverseaza drumul. Sistemul functioneaza chiar si pe distante lungi, ca soferului sa-i ramana timp pentru franare si la viteze mari. Semnalele vizuale sunt secondate de cele acustice, asa ca sunt destul de eficiente. De obicei, imaginea este monocroma, predominant verde, ca la camerele infrarosu.
Finalndezii nu au cheltuit niciun ban cu cercetarea si s-au gandit cum ar putea sa reduca numarul accidentelor cu animale indiferent de masina pe care o conduci, fie ca e un Logan sau un Mercedes.
Solutia e la mintea "renului". Vopsesc perechea de coarne a renilor cu o nuanta fluorescenta imposibil de neobservat. Anne Ollila, presedinta unei ascociatii care se ocupa de reni, a spus ca in fiecare an, intre 3.000 si 5.000 de accidente cu reni se intampla pe soselele din tara nordica.
In cele mai multe cazuri, renii sunt victimele. Prima faza a fost de testare. Doi de reni au trecut prin procesul de vopsire a coarnelor si amandoi sunt intacti, iar soferii au raspuns ca i-au observat fara probleme.
Mai multe despre:
#accidente rutiere#reni
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS