Daimler a invins Franta. Parisul reia inmatricularile de automobile Mercedes, dupa ce le interzisese in iunie
Consiliul de Stat, cea mai inalta jurisdictie administrativa din Franta, a ordonat marti reluarea in termen de doua zile a inmatricularilor de automobile Mercedes, blocate din luna iunie, apreciind ca nu reprezinta un pericol grav pentru mediu, contrar afirmatiilor autoritatilor de la Paris.
Ministerul Mediului a decis la 26 iunie sa blocheze inmatricularile de vehicule clasa A, B, CLA si SL, sub motiv ca Daimler, grup care detine Mercedes, nu respecta o noua directiva europeana privind gazul refrigerant folosit in instalatiile de climatizare ale masinilor.
"Aplicarea acestei decizii este suspendata. Inmatricularea acestor vehicule nu poate fi privita ca avand un impact major asupra mediului", a explicat judecatorul insarcinat cu acest caz, transmite AFP.
Modelele Mercedes ar fi trebuit echipate cu un nou gaz refrigerant, considerat mai putin poluant, in virtutea unei directive UE intrata in vigoare in luna ianuarie. Daimler a constatat, in urma unor teste, ca acest gaz ar fi periculos pentru siguranta vehiculelor, existand riscul sa ia foc in cazul unor coliziuni, astfel ca a revenit la produsul anterior.
Toyota, cel mai mare constructor auto la nivel mondial, a decis la sfarsitul saptamanii trecute sa renunte la utilizarea gazului pentru instalatiile de climatizare ale automobilelor impus de legislatia europeana, urmand exemplul grupului Daimler.
Judecatorul a cerut Ministerului francez al Mediului sa furnizeze codurile de identificare necesare inmatricularii vehiculelor mentionate.
Ministerul a incetat sa faca acest lucru la jumatatea lunii iunie, dar decizia sa a fost respinsa de un tribunal administrativ. Institutia a recurs atunci la o clauza de salvgardare, care autorizeaza un stat UE sa nu inmatriculeze vehicule timp de maximum 6 luni, daca reprezinta un pericol pentru sanatate, mediu sau siguranta rutiera. Franta este singura tara din UE care a luat o astfel de masura.
Judecatorul considera ca Mercedes a suferit un prejudiciu, intrucat modelele blocate acopera 60% din vanzari si 40% din cifra de afaceri a Mercedes in Franta. Potrivit Mercedes, 4.500 de vehicule sunt blocate, din care 2.700 au deja cumparatori.
Consiliul de Stat obliga totodata statul francez sa plateasca 3.000 de euro Mercedes-Benz-France.
"Salutam decizia Consiliului de Stat", a reactionat imediat Mercedes France.
O alta procedura are loc la Bruxelles. La jumatatea lui august, Daimler a expus Comisiei Europene motivele renuntarii la noul gaz destinat instalatiilor de climatizare auto, iar institutia urmeaza sa ia o decizie pana la sfarsitul lunii.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS