Dupa Franta, mai multe state din UE vor sa interzica vanzarea autoturismelor produse de Daimler
Mai multe tari din Uniunea Europeana s-ar putea alatura Frantei, adoptand o restrictie pentru autoturismele Daimler care folosesc un lichid de racire auto interzis, noteaza EurActiv.
Guvernele tarilor Uniunii Europene s-au pus recent de acord sa adopte masuri impotriva producatorului german. Franta este prima tara care a facut acest lucru, oprind inmatricularile pentru Mercedes Clasa A, Clasa B si SL asamblate dupa luna iunie, din cauza refuzului Daimler de a opri folosirea lichidului de racire cu denumirea R134a, care a fost interzis in toata zona euro, inca de la inceputul anului.
Potrivit Comisiei Europene, modelele Daimler se vand momentan incalcand legile UE si, conform cercetarilor preliminare, interdictia adoptata de Franta ar putea fi indreptatita. Un oficial al Uniunii a anuntat discutii viitoare intre autoritatile franceze si cele germane, pentru a se putea ajunge la o solutie.
In cadrul unei intalniri recente ce a avut loc in Bruxelles, reprezentantii celor 28 de state membre ale Uniunii s-au pus de acord cu privire la adoptarea unor masuri care ar trebui luate pentru a face ca toate autovehiculele vandute pe teritoriul UE sa respecte regulile in vigoare, a anuntat Comisia.
“Statele membre au recunoscut ca, in ceea ce priveste autovehiculele care nu respecta legile europene, ar trebui luate masuri pentru a aduce aceste autovehicule in conformitate cu regulamentele, masuri ce presupun inclusiv retragerea de pe piata a acelor masini care se afla deja in vanzare, asa cum s-a intamplat intr-un stat membru”, a anuntat Comisia intr-o declaratie de presa, referindu-se la interdictia aplicata de statul francez.
Disputa are la baza decizia nemtilor de a continua sa permita folosirea lichidului de racire R134a, o substanta care ar putea favoriza incalzirea globala, fiind de o mie de ori mai puternica decat dioxidul de carbon. Ceilalti producatori auto europeni au apelat deja la o serie de inlocuitori.
Daimler sustine insa ca agentul de inlocuire, R1234yf, fabricat de Honeywell International Inc si Dupont, poate emite un gaz toxic atunci cand arde. In schimb, cei de la Honeywell spun ca nu exista un risc major in acest sens si ca substanta este alternativa cea mai eficienta din punct de vedere al costurilor si al protectiei mediului.
Comisia a dat guvernului german un ragaz pana pe 20 august, pentru a-si explica decizia, moment in care procedurile UE ar putea intra in vigoare.
Bazandu-se pe livrarile din 2012, Daimler spune ca interdictia din Franta ar putea afecta aproximativ 2% din vanzarile sale globale, adica un total de 29.000 de masini.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS