Cel mai mare producator auto la nivel mondial sfideaza Europa. Dupa Mercedes, inmatricularile Toyota ar putea fi interzise in UE
Toyota, cel mai mare constructor auto la nivel mondial, a decis sa renunte la utilizarea unui gaz pentru instalatiile de climatizare ale automobilelor impus de legislatia europeana, urmand exemplul grupului Daimler care a initiat opozitia fata de acest produs din motive de siguranta, relateaza AFP, citata de Mediafax.
Gazul respectiv, numit R1234yf, face obiectul unui litigiu intre Daimler si statul francez, iar Consiliul de Stat, cea mai inalta jurisdictie administrativa din aceasta tara, urmeaza sa ia o decizie martea viitoare. Potrivit Daimler, acest gaz ar putea sa ia foc in cazul unor coliziuni.
Mercedes a contestat o decizie a Ministerului francez al Mediului de blocare a inmatricularii automobilelor clasa A, B, CLA si SL sub motivul ca acestea nu utilizeaza noul gaz refrigerant, asa cum a impus o directiva europeana din luna ianuarie pentru ca este mai putin poluant.
Un purtator de cuvant al Toyota Germania a declarat vineri ca noul gaz nu mai este folosit in modelele Prius Plus, Lexus GS si GT86 comercializate in Europa, care au revenit la produsul utilizat anterior, R134a. El nu a precizat cand a fost luata masura.
Daimler a exprimat toamna trecuta indoieli legate de siguranta utilizarii noului gaz, impartasite ulterior de consumatori, ONG-uri si autoritati, se arata intr-o declaratie a Toyota Germania.
Citeste si: Surpriza de proportii de la Dacia. Aceasta este masina pe care si-o doresc toti europenii. VIDEO
"Toyota considera ca este de datoria companiilor din industria auto ca vehiculele sa corespunda standardelor de siguranta in vigoare", a explicat compania japoneza.
Nu exista in prezent un consens european referitor la aceasta problema, iar Toyota a decis din acest motiv sa foloseasca, temporar, gazul R134a.
Toyota a precizat ca a efectuat teste proprii, care nu au relevat probleme de siguranta.
"Vanzarea vehiculelor care folosesc gazul refrigerant R1234yf a inceput doar dupa verificarea completa a sigurantei", potrivit purtatorului de cuvant. El a adaugat ca dupa clarificarea situatiei Toyota va proceda conform reglementarilor legale.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS