Daciile se inmultesc pe soselele Europei
Marca auto romaneasca Dacia a castigat in primele doua luni din an cota pe o piata europeana aflata in scadere cu 0,4%.
Dacia a ajuns sa detina 1,9% din intreaga piata auto europeana, cu 0,2 procente mai mult fata de primele doua luni din 2010.
Inmatricularile de masini Dacia au crescut cu 9% in ianuarie-februarie 2011, comparative cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor de Automobile din Europa.
In tarile UE, Dacia a reusit sa vanda 37.566 de masini in primele doua luni ale anului.
Vanzarile Dacia compenseaza scaderea de vanzari ale grupului Renault, care a vandut cu 3,6% mai putine autoturisme( 180.000 unitati).
In Romania, inmatricularile Dacia s-au dublat la 1.501 unitati in primele doua luni fata de doar 745 pe o piata in crestere cu 22%.
Piata autoturismelor noi din Romania a ramas in februarie pe pozitia 21 in Uniunea Europeana (UE), cu 3.238 de inmatriculari, chiar daca a avut o crestere de aproape 22%, peste media UE, insa a fost mai mica comparativ cu state ca Luxemburg, cu 500.000 de locuitori, sau Ungaria, cu 10 milioane.
Piata auto din UE a urcat in februarie cu 0,9%, la 981.429 masini inmatriculate, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Raportul ACEA nu include raportari privind pietele auto din Malta si Cipru.
In Luxemburg au fost inregistrate 4.410 de masini, in crestere cu 8%, iar in Ungaria 3.526, cu 16% mai mult ca in februarie anul trecut. Alte state cu populaţie mai mica ca Romania, dar cu piete auto mai dezvoltate sunt Austria (26.412 inmatriculari), Cehia (12.847 unitati), Danemarca (10.969), Finlanda (9.301), Grecia (6.989), Irlanda (12.609), Portugalia (13.413), Slovacia (4.803) sau Slovenia (5.317).
Cele mai mari cresteri au fost inregistrate de pietele auto mici din Tarile Baltice, unde Lituania a avansat cu 112,6%, la 925 de masini, urmata de Estonia, cu 109,6%, la 870 de unitati, respectiv Letonia, in urcare cu 102%, la 535 unitati.
In schimb, vanzarile au scazut in cinci state, printre acestea figurand trei mari piete - Marea Britanie, Italia si Spania. Cea mai importanta scadere a fost inregistrata in Grecia (49%), urmata de Spania (27,6%), Italia (20,5%), Portugalia (12,7%) si Marea Britanie (7,7%).
Germania a ramas in februarie cea mai importanta piata auto din UE, cu 224.426 autoturisme, urmata de Franta (204.400) si Italia (160.329).
Dacia s-a situat pe pozitia a 16-a in topul brandurilor auto inmatriculate in UE, are de la 1,8% in aceeasi luna a anului trecut. Inmatricularile de autoturisme Dacia in UE au crescut cu 4,2%, la 18.254 unitati, devansand marci precum Chevrolet (cota de piata 1,3%), Volvo (1,7%), Kia (1,7%), sau Honda (1,1%).
Brandul auto cu cele mai multe inmatriculari a ramas Volkswagen, cu 115.955 masini, in crestere cu 8%. Cota de piata a marcii germane a urcat de la 11% in februarie anul trecut la 11,8% anul acesta.
Volkswagen a ramas lider si in randul grupurilor auto prezente pe piata UE, cu 217.255 de masini inmatriculate, urmat de PSA Peugeot Citroen, cu 139.248 unitati, si Renault, cu 111.418 unitati.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS