"Ne gandim la un model de 3,5-3,6 metri lungime", a declarat pentru publicatia germana Vincent Carre, global marketing director pentru marca Dacia in cadrul grupului Renault.

Dacia-Mini va avea patru locuri si patru usi, urmand sa preia elemente de le modelele Logan si platforma de la a doua generatie a Renault Clio. Partea din fata a masinii va semana cu cea a Sandero, potrivit Auto Bild.

"Noile modele Dacia reprezinta un adevarat fenomen. Daca odinioara erau privite ca latura ieftina a tehnicii Renault in blocul de est, acum marca ajunge la maturitate oferind pietei europene sortimente complete de masini", noteaza AutoBild.

Pretul redus al noului model se datoreaza designului. Romanii de la Dacia sunt maestri in a refolosi componente pentru noi modele auto, precizeaza publicatia, citata de Mediafax. Pentru Duster, 57% din piese au fost utilizate si pentru modele anterioare.

"Dacia nu este doar un brand, este o filosofie (...) Are obiectivul de a obtine pe cat posibil costuri mici in fiecare etapa", a afirmat Carre.

Astfel, motorizarea Dacia City nu va fi una revolutionara, urmand sa foloseasca motorul pe benzina de 1,2 litri al Renault Twingo. Totodata, ar putea fi dezvoltata si o varianta pe motorina, se mai spune in materialul publicat de Auto Bild.

Directorul delegat pentru operatiuni al grupului Renault, Patrick Pelata, declara la inceputul lunii martie ca gama Dacia ar putea ajunge la zece modele, iar procesul de devoltarea urmatoarei masini a inceput deja.

Pelata nu a exclus productia unui model de clasa mica.

"Noile modele vor avea un design exterior mai modern decat generatiile anterioare si vor fi concepute pentru industrializare in peste zece fabrici", a firmat reprezentantul Renault.

Dacia a lansat pe piata la mijlocul lunii martie modelul Duster, primul SUV al constructorului.