Dacia a cucerit intreaga lume. Vanzarile la nivel global au crescut cu 24% in prima jumatate de an, cu cel mai mare avans in Portugalia, Marea Britanie si Irlanda
Vanzarile globale de autovehicule sub brandul Dacia ale grupului Renault au crescut cu 24,3% in primele sase luni, la 263.110 unitati, asigurand in cea mai mare parte din avansul de 4,7%, la 1,37 milioane de masini, al producatorului auto francez.
Vanzarile de autoturisme ale Dacia au crescut cu 22,7%, la 245.553 unitati, iar cele de autovehicule comerciale usoare au urcat cu 52,9%, la 17.557 unitati, se arata intr-un comunicat al grupului francez.
Numarul de masini (autoturisme si autovehicule comerciale usoare) comercializate sub brand Renault a stagnat la 1,063 milioane de masini, iar vanzarile sub brand Renault Samsung Motors au urcat cu 33%, la 38.770 unitati.
In Europa, vanzarile grupului francez au avansat cu 18%, de aproape trei ori mai rapid decat piata, la 776.236 autovehicule.
Livrarile au crescut semnificativ aproape in toate tarile europene. Cel mai puternic avans a fost consemnat in Portugalia - de 68%, Marea Britanie - de 65%, Irlanda - 52%, Spania - 35% si tarile nordice - 37%.
Vanzarile grupului din afara Europei au scazut cu 9%, la 589.182 unitati, ca urmare a dificultatilor economice si financiare din principalele piete emergente ale Renault. Producatorul francez noteaza ca, in pofida contextului dificil, a castigat cota de piata in regiunile Eurasia si America Latina.
"In prima jumatate din 2014, vanzarile sub brand Renault din Europa au crescut, sustinute de modelele Clio si Captur. Dacia este brandul cu cea mai rapida crestere din regiune. Astfel, Renault a limitat impactul declinului de pe pietele emergente si a mentinut evolutia pozitiva a grupului", a declarat vicepresedintele executiv pentru vanzari si marketing, Jerome Stoll.
"Prima jumatate a anului a fost in mod cert o surpriza uriasa in ceea ce priveste rezultatele din Europa de Vest si brandul Dacia", a declarat Arndt Ellinghorst, analist pentru sectorul automotive la firma ISI Group, din Londra, citat de Bloomberg.
Cele mai importante piete ale grupului sunt Franta, cu vanzari de 313.682 autoturisme si vehicule comerciale usoare, urmata de Brazilia, cu 110.146 unitati, Rusia, cu 96.421 unitati, Germania, cu 88.634 autovehicule, si Italia, cu 69.200 unitati.
Romania nu este prezenta in primele 15 piete in functie de vanzari ale grupului Renault. Pe locul 15 se afla Olanda, cu 22.531 unitati.
Pentru intreg anul 2014, Renault se asteapta la cresterea pietei europene cu 3-4%, in timp ce in Franta avansul ar urma sa se situeze la 1%. Grupul anticipeaza ca va castiga cota de piata in Europa, in timp ce vanzarile globale vor creste, sustinute de modelele Clio, Captur, Sandero si Duster, de lansarea noilor versiuni Twingo si Trafic, precum si de introducerea la nivel international a noilor modele Logan si Sandero.
Pe acelasi subiect: