Cum atrag marii dealeri masinile in service: maresc perioada de garantie deoarece serviciile aduc acum 40% din venituri
Fie ca se mai vand sau nu masini noi, cele peste 4,2 milioane de automobile deja existente in Romania trebuie intretinute si reparate. Acesta reprezinta noul teren de lupta al dealerilor auto de pe piata locala, unde fiecare service doreste sa atraga in garajul lui cat mai multe masini, scrie revista Business MAGAZIN.
Romania are un grad de motorizare putin mai mare decat Albania si printre cele mai mici din Europa, in timp ce vechimea parcului este destul de ridicata, cu o medie de peste 13 ani, spune Dana Cortina, 45 de ani, directorul general al Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Holding in Romania, care controleaza patru dealershipuri in Capitala si unul la Timisoara.
In acest context, daca terenul de lupta al dealerilor, piata auto, s-a micsorat de la peste 366.000 de autovehicule in 2007 la putin peste 100.000 anul trecut, acestia au nevoie acum de cat mai multe intrari in service pentru a supravietui.
Explicatia?
Intr-o perioada normala din businessul unui dealer 75% reprezinta activitatea de vanzare si 25% cea de service, dar in termen de profitabilitate este exact invers.
In prezent, aproximativ 60% din cifra de afaceri vine din vanzarea de masini noi, iar restul de 40% din service, potrivit lui Philipp Hagenburger, seful diviziei de servicii postvanzare din cadrul Mercedes-Benz Romania.
Pe acest fond, marci precum Volkswagen au extins perioada de garantie de la doi la patru ani, in timp ce alte branduri precum Mercedes-Benz sau Ford ofera aceasta extindere contra cost. Care este explicatia? In intervalul de garantie masina poate efectua reviziile doar in centrele oficiale, iar reparatiile se pot face numai cu piese originale, "elemente" care automat atrag venituri suplimentare retelei de dealeri.
Acesta este unul dintre motivele pentru care, desi 50% din costurile companiei sunt legate de personal, directorul Porsche Inter Auto a subliniat ca bugetul destinat pregatirii angajatilor si programelor de training in afara tarii nu a fost micsorat - cu toate ca valoarea acestuia este de peste un milion de euro anual. Media "investitiei" in pregatirea fiecarui angajat este de aproximativ 2.000 de euro, in conditiile in care pentru anumiti specialisti de service costurile urca si la peste 10.000 de euro.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS