Saptamana trecuta, aproximativ 5.000 de angajati de la cea mai mare fabrica auto din Turcia (in orasul Bursa), detinuta de societatea mixta Renault si fondul de pensii turcesc Oyak, au intrat in greva.

Si muncitorii de la uzina Tofas, tot din orasul Bursa, detinuta de Fiat si compania turca Koc Holding, alaturi de cei de la subsidiara Ford - Otosan, au demarat proteste impotriva conditiilor de munca si a nivelului scazut al salariilor.

Greva s-a extins si la producatorii de componente auto din Bursa.

Jean Christophe Kugler le-a declarat jurnalistilor ca Turcia este considerata o piata cu un potential ridicat si Renault are de gand sa faca investitii pe termen lung aici, dar oprirea activitatii reprezinta o amenintare nu numai pentru Turcia, un producator important de componente auto, ci si pentru industria auto mondiala.

La uzina Oyak Renault au fost produse anul trecut aproximativ 318.000 de masini, reprezentand peste 43% din totalul pietei auto. La Tofas sunt produse modelele Linea si Doblo pentru Fiat si alte modele pentru Peugeot, Citroen si Opel.

Renault este prezent in Romania de 15 ani, iar in perioada 2000 - 2013 grupul a investit in tara 2,2 miliarde euro. Uzina Dacia de la Mioveni produce modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster si Renault Symbol.