Criza fara precedent in industria auto din Turcia. Renault ameninta cu retragerea, dupa intrarea in greva a 5.000 de angajati de la cea mai mare fabrica din tara. Sunt afectate si uzinele Fiat si Ford
Renault si-ar putea reconsidera investitiile din Turcia, dupa ce muncitorii au oprit productia, a avertizat, joi, Jean Christophe Kugler, seful diviziei pentru Eurasia a producatorului auto francez, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Saptamana trecuta, aproximativ 5.000 de angajati de la cea mai mare fabrica auto din Turcia (in orasul Bursa), detinuta de societatea mixta Renault si fondul de pensii turcesc Oyak, au intrat in greva.
Si muncitorii de la uzina Tofas, tot din orasul Bursa, detinuta de Fiat si compania turca Koc Holding, alaturi de cei de la subsidiara Ford - Otosan, au demarat proteste impotriva conditiilor de munca si a nivelului scazut al salariilor.
Greva s-a extins si la producatorii de componente auto din Bursa.
Jean Christophe Kugler le-a declarat jurnalistilor ca Turcia este considerata o piata cu un potential ridicat si Renault are de gand sa faca investitii pe termen lung aici, dar oprirea activitatii reprezinta o amenintare nu numai pentru Turcia, un producator important de componente auto, ci si pentru industria auto mondiala.
La uzina Oyak Renault au fost produse anul trecut aproximativ 318.000 de masini, reprezentand peste 43% din totalul pietei auto. La Tofas sunt produse modelele Linea si Doblo pentru Fiat si alte modele pentru Peugeot, Citroen si Opel.
Renault este prezent in Romania de 15 ani, iar in perioada 2000 - 2013 grupul a investit in tara 2,2 miliarde euro. Uzina Dacia de la Mioveni produce modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster si Renault Symbol.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS