Concedieri masive la al doilea mare producator auto din Europa. Valoarea de piata, mai mica decat a luat statul roman la privatizarea BCR
PSA Peugeot Citroen vrea sa concedieze in acest an pana la 10.000 dintre angajatii din Franta sau 10% din personalul din tara. Scaderea vanzarilor a fortat reduceri de costuri, a declarat marti un oficial sindical, citat de Bloomberg
"Numai in Franta, vor creste tinta pentru concedieri la 8.000 - 10.000", a declarat intr-un interviu pentru Bloomberg Christian Lafaye, liderul celui de-al doilea sindicat al angajatilor PSA.
Peugeot SA, al doilea mare constructor de automobile din Europa, anunta in noiembrie ca urma sa concedieze pe continent 6.000 de angajati. Cifra anuntata de liderul sindical reprezinta extinderea acestei masuri.
Directorul general al companiei, Philippe Varin, a declarat saptamana trecuta, intr-o intalnire cu sindicatele, ca producatorul auto trebuie sa-si creasca tinta de economii pentru acest an, de la 1 miliard de euro.
Vanzarile Peugeot in Europa au scazut In primele cinci luni, cu 15%, in timp ce piata auto in ansamblu s-a contractat cu 7,3%. Actiunile companiei au atins in luna iunie minimul ultimilor 23 de ani.
PSA avea, la finele anului trecut, putin peste 100.000 de angajati in Franta, respectiv 209.000 la nivel mondial.
Fabricile din Aulnay si Rennes sunt in pericol de a fi inchise, in linie cu strategia europeana a partenerului General Motors, a spus in iunie un alt lider sindical. GM a anuntat, la jumatatea lunii iunie, ca va inchide fabrica Opel din Bochum, Germania, la sfarsitul anului 2016.
Valoarea de piata a constructorului de automobile este de numai 2,7 miliarde euro, mai putin decat a luat statul roman la privatizarea BCR.
PSA a intrat in martie intr-o alianta strategica cu GM, grupul american devenind al doilea mare actionar Peugeot dupa familia fondatoare. GM a platit 320 milioane euro pentru un pachet de 7% din actiunile companiei franceze. Tot in martie, PSA a vandut actiuni noi de 1 miliard de euro actionarilor existenti si a anuntat vanzari de active, inclusiv renuntarea la o participatie la divizia profitabila de camioane Gefco. Venitul Peugeot pe angajat a fost anul trecut de 286.634 euro, fata de 317.432 euro la Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, potrivit datelor Bloomberg, citate de Mediafax.