Primul trimestru din 2011 n-a fost un succes pentru toti gigantii auto din lume.

Criza economica nu a afectat insa compaciile germane de lux ori pe cele americane, dar cutremurul care a zguduit Japonia pe 11 martie si valurile tsunami care au urmat apoi au lovit serios productia japoneza. Dar sa le luam pe rand.

BMW, profit record datorita cererii mari din China si SUA

Unul dintre cei mai mare producatori de automobile de lux, BMW, a inregistrat o profitabilitate record in primul trimestru ale anului. Si asta datorita succesului unor modele noi si a cererii tot mai serioase din China si Statele Unite, noteaza Bloomberg.

Cresterea economica puternica din China, dar si revenirea cheltuielilor de consum din Statele Unite au reprezentat principalele motive pentru care s-au vandut tot mai mult automobile de lux produse in Germania.

"BMW da impresia ca joaca intr-o alta divizie in acest moment", a spus un analist Credit Suisse Londra pentru Bloomberg.

Profitul net al companiei a crescut de aproape patru ori in primele trei luni ale anului, la aproximativ 1,2 miliarde euro, iar veniturile au urcat si ele cu 29 de procente, la 16 miliarde euro. Mai mult, constructorul german anticipeaza vanzari de cel putin 1,5 milioane de vehicule in acest an, fata de cele 1,46 milioane livrate in 2010.

Profitul Daimler a crescut cu 71%

Si constructorul auto de origine germana, Daimler, a raportat crestere in primul trimestru din 2011. Daimler a inregistrat o majorare a profitului cu 71%, la doua miliarde de euro. Motivul? A crescut cererea pentru masini in statele emergente precum China, informeaza Reuters.

Toti marii constructori de automobile de lux au anuntat vanzari puternice in China, cea mai mare piata auto din lume, acolo unde numarul de oameni foarte bogati alimenteaza tot mai mult cererea de produse de lux.

Divizia Mercedes-Benz a Daimler a vandut aproape 49.000 de masini in China in primul trimestru, cu 82% mai mult fata de aceeasi perioada din 2010.

In ceea ce priveste acest an, grupul german anticipeaza o crestere semnificativa a profitului si vanzari record de 1,2 milioane de unitati.

Chrysler a incheiat primul trimestru pe profit, pentru prima data din 2009

Pentru prima data de la iesirea din faliment, cu aproximativ doi ani in urma si de la cedarea managementului catre grupul italian Fiat, Chrysler a avut rezultate pozitive in primul trimestru din 2011: a inregistrat un profit net de 116 milioane de dolari, potrivit Reuters.

Compania inregistra, in aceeasi perioada a anului trecut, pierderi de aproximativ 197 milioane de dolari.

Cu toate astea, veniturile au crescut cu 35 de procente, la peste 13 miliarde de dolari, datorita celor 16 modele de autoturisme modernizate, care au avut mult succes in randul consumatorilor, mai atenti ca oricand la eficienta consumului de carburant.

Fiat detine 30% din actiunile Chrysler si administreaza compania americana de din 2009, dupa iesirea de sub protectia legii falimentului, cand constructorul auto a fost restructurat cu bani de la guvernul Statelor Unite.

Companiile coreene, castigatoare la nivel mondial

Companiile coreene reusesc sa se impuna mai bine la nivel mondial datorita deficientelor de productie cu care s-au confruntat marcile japoneze.

Astfel, vanzarile Hyundai au crescut cu 9,7 de procente in aprilie, iar Kia a inregistrat un avans de 17,8% la nivel global. Ambii producatori au inregistrat profituri extraordinari de mari in perioada ianuarie-martie, datorita cererii puternice manifestate in special pe piata americana si cea chineza.

Piata japoneza, scaderi ale vanzarilor cu 51% - cel mai slab rezultat inregistrat vreodata

Piata auto japoneza a avut in aprilie cea mai slaba luna inregistrata vreodata, cu o scadere de 51% a vanzarilor de autovehicule noi, la putin peste 108.000 de unitati, din cauza cutremurului devastator din 11 martie si a valurilor tsunami care au urmat apoi, scrie Reuters.

Citeste si:

Toyota suspenda productia la cinci uzine europene

Toyota si Sony au suspendat productia mai multor uzine dupa cutremurul care a lovit Japonia

Probleme in industria auto nipona

Evenimentele care au „maturat”, in martie, coasta de est a Tarii Soarelui-Rasare, au provocat pagube enorme productiei de masini. A avut loc astfel cel mai puternic declin inregistrat vreodata pe piata auto din Arhipelag, din ianuarie 1968.

Marii producatori japonezi de automobile, inclusiv liderii de piata Toyota, Nissan si Honda, au fost nevoiti sa intrerupa sau sa-si reduca activitatea numeroaselor fabrici din Japonia si din intreaga lume in urma dezastrului care a zguduit Arhipelagul. Acestia au oprit productia si livrarea a sute de tipuri de piese si componente.

In ceea ce priveste o eventuala revenire a productiei, aceasta ar putea dura cel putin sase luni, potrivit producatorilor Toyota si Honda. In schimb, reprezentantii Nissan s-au abtinut sa faca asemenea previziuni, semn ca sunt foarte reticenti privind o imbunatatire a situatiei in acest an.

Renault si Dacia, scadere cu 6% pe piata germana

Inmatricularile de autoturisme Renault si Dacia in Germania au scazut cu 6 procente in aprilie, la aproximativ 12.900 de unitati, desi piata a crescut cu 2,6%, la 266.300, conform datelor anuntate de Oficiul de Inmatriculari Auto german KBA.

In primele patru luni ale acestui an, s-au inmatriculat 53.600 de masini Renault-Dacia. Astfel, cota de piata a Renault si Dacia a coborat de la 5,3% in aprilie anul trecut la 4,8%.

18 din cele 32 de marci auto analizate au avut o evolutie negativa a vanzarilor, restul inregistrand cresteri.
Lider in functie de vanzari, cu o cota de piata de aproape 23% a ramas Volkswagen, urmat de BMW-Mini (9,6%), Mercedes (8,3%), Audi (8,1%), Opel (7,8%), Ford (7,3%), Renault-Dacia si Skoda (3,7%).