Fu Bingfeng, vicepreşedinte al CAAM, a declarat la conferinţa anuală că asociaţia se aşteaptă ca în acest an să fie vândute în China peste 20 de milioane de automobile şi cinci milioane de vehicule comerciale (care includ camioanele şi autobuzele). Anul trecut pe piaţa chineză au fost livrate 25,77 milioane de vehicule.

Bai Hua, oficial în Ministerul Industriei, previzionează că anul acesta vânzările de automobile electrice şi hibride vor depăşi 1,3 milioane de unităţi, de la 1,2 milioane de unităţi anul trecut.

De asemenea, CAAM se aşteaptă la o creştere modestă a vânzărilor auto în China anul viitor, urmând ca în 2025 să fie vândute 30 de milioane de unităţi, a apreciat Fu, potrivit Agerpres.

Vânzările auto în China au crescut cu 12,6% în noiembrie, a opta lună de creştere consecutivă. Luna trecută, livrările au urcat la 2,77 milioane de vehicule, comparativ cu perioada similară din 2019, a informat vineri Asociaţia Producătorilor Auto din China.

Producătorii auto globali, inclusiv Toyota şi Honda, au anunţat că se aşteaptă la profituri mai ridicate în urma majorării vânzărilor pe piaţa din China. De asemenea, redresarea economiei chineze a accelerat, înregistrând un avans de 4,9% în trimestrul trei din 2020, faţă de o expansiune de 3,2% în precedentele trei luni.

Livrările de automobile electrice şi hibride au crescut luna trecută cu 105%, la 200.000 unităţi, a cincea lună de creştere consecutivă. În acest an, CAAM se aşteaptă la un declin cu 11% al vânzărilor de automobile electrice şi hibride, la 1,1 milioane de unităţi.

China este responsabilă pentru 27% din producţia auto globală, faţă de 7% în 2003, conform datelor UBS.