Cele mai fiabile marci auto dupa 3 ani de zile de utilizare. Un SUV castiga razboiul dintre nemti si japonezi, BMW si Audi se duc in jos
                        Cinci producatori din TOP 10 sunt japonezi, iar americanii surprind piata cu un brand la care nu s-ar fi asteptat nimeni sa fie atat de performant.
J.D. Power are un nou studiu de fiabilitate pentru cele mai importante masini vandute in SUA. Compania face acest TOP din 1994 incoace si de la un an la altul rezultatele sunt mai bune. Metoda este simpla. Sunt alese masinile cu o vechime de trei ani (an de fabricatie 2010 in acest caz) si se contorizeaza numarul total de defectiuni ivite la 100 de modele in ultimele 12 luni (indice PP100 – problems per 100 vehicles).
Media tuturor marcilor din clasament a fost de 126 de defectiuni la 100 de masini, adica 1.26 / masina in ultimul an. Totodata, studiul arata ca masinile revizuite (loturi secundare) si facelift-urile au mai putine probleme, o media undeva la 115 intrari fortate in service – 1.15 / masina.
Fata de 2012, media problemelor la masini a scazut cu 5%, de la 132 la 126 si este cea mai mica in cei 24 de ani de cand J.D. Power face acest sondaj. Dintre brand-urile investigate, 21 din totalul de 31 si-au imbunatatit rezultatele in 2012.
Masinile americane, productie interna, au punctat mai bine si au doar 10 probleme/masina mai putin decat modelele de import – 133/100 masini Vs. 123/100 masini. Cei de la J.D. Power si-au intarit si dupa acest TOP concluzia ca 55% din clientii multumiti de masinile lor aleg acelasi brand la urmatoarea achizitie.
Din segmentul cumparatorilor de marci nonpremium, 53% gandesc la fel, mai putin cu 3 procente. In schimb, daca proprietarul are mai mult de trei probleme la masina lui, loialitatea fata de brand scade la 40% in cazul clientilor premium sau nonpremium. Asta inseamna ca doar 4 din 10 clienti raman fideli marcii.
	
Pe primul loc in TOP 10 masini fiabile este Lexus, cu 71 de probleme la 100 de masini. Nemtii sunt imediat cu Porsche (94 defectiuni/100 modele). Poate cel mai surprinzator brand din clasament este Lincoln (brand subsidiary Ford), cu 112 defectiuni/100 masini. Toyota, cel mai mare vanzator mondial de masini, este pe 4 cu relativ acelasi punctaj, iar Mercedes termina jumatatea buna a clasamentului cu 1.15 probleme/masina in ultimele 12 luni. Buick, Honda si Acura urmeaza pe 6,7 si 8 (118 probleme/100 masini). Pe ultimele patru locuri sunt Ram, Suzuki, Mazda si Chevrolet (intre 1.22 si 1.25 defectiuni/masina).
Ca model, RX-ul de la Lexus este pe locul 1, cu doar 57 de probleme / 100 masini. Este prima oara in istorie cand intr-un top de fiabilitate J.D. Power un SUV iese pe primul loc.
Sub media de 126 sunt toate celelalte marci importante, printre care si BMW, Audi, Mini, Volvo sau Land Rover.
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS