Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

In primul semestru din 2015, Volkswagen a vandut 5,04 milioane de vehicule, iar Toyota, 5,02 milioane unitati. Livrarile au scazut cu 1,5% in cazul Toyota si cu 0,5% la Volkswagen.

Toyota, care alaturi de marca cu acelasi nume include si diviziile Hino Motors si Daihatsu Motor, ar urma sa livreze anul acesta 10,098 milioane de vehicule si anul viitor 10,114 milioane de vehicule.

Recent, Toyota si-a mentinut obiectivul de a inregistra in anul fiscal care se incheie la 30 martie 2016 un profit net de 2.250 miliarde de yeni (18 miliarde de dolari) si un profit operational de 2.800 miliarde de yeni. Cu o cifra record de 10,23 milioane vehicule vandute anul trecut, Toyota si-a pastrat pentru al treilea an consecutiv titlul de cel mai mare producator auto din lume, devansand Volkswagen AG, care a vandut 10,14 milioane vehicule, si compania americana General Motors, care a vandut 9,92 milioane vehicule.

General Motors a fost cel mai mare producator auto din lume timp de sapte decenii fiind devansat de Toyota in 2008. GM a redevenit lider in 2011 cand productia Toyota a fost afectata de cutremurul si tsunamiul care a devastat zona de nord-est a Japoniei. In 2012, insa, grupul Toyota a revenit pe primul loc, pozitie pe care a pastrat-o si in 2013 si 2014.