Mercedes depaseste Audi si ajunge pe 2 in topul principalilor producatori de automobile de lux din lume
Mercedes-Benz a vandut mai multe vehicule decat Audi in primele opt luni din acest an, devenind al doilea mare producator de automobile de lux din lume, dupa ce Audi si BMW au raportat incetinirea livrarilor in China, transmite Bloomberg.
In ianuarie - august 2015, Mercedes a vandut 1,19 milioane de vehicule, cu 10.880 mai multe masini decat Audi, care a livrat 1,18 milioane de unitati.
Ultima data cand Mercedes a depasit Audi la vanzari a fost in 2010.
Divizia Daimler a profitat de majorarea cererii pentru sedanul C-Class si pentru SUV-uri si de avansul din China, unde a fost singurul mare producator de automobile de lux care a inregistrat in august o crestere a vanzarilor.
"Ne asteptam ca Mercedes sa depaseasca Audi anul acesta si sa ramana in frunte in urmatorii doi ani. In China, Mercedes a beneficiat de vanzarile foarte bune a modelelor C-Class si GLA, iar tendinta va continua", a apreciat analistul Marc-Rene Tonn, de la Warburg Research.
BMW, liderul pietei automobilelor de lux, a inregistrat intre ianuarie - august 2015 o crestere a vanzarilor de 5,5%, la 1,21 milioane de unitati.
In august, BMW a livrat 135.735 de automobile, in timp ce Audi a vandut 128.650, comparativ cu Mercedes, 139.802 unitati.
Livrarile Mercedes in China, inclusiv Hong Kong, au urcat cu 53%, la 32.763 autoturisme, fata de un declin de 4,1% (45.196 vehicule) inregistrat de Audi. Si vanzarile BMW pe piata chineza China au scazut cu 0,9%, la 34.168 unitati.
Audi si Mercedes vor sa depaseasca BMW pana in 2020, care detine din 2005 titlul de cel mai mare producator de automobile de lux din lume, dupa vanzari.
Conform estimarilor IHS Automotive, in 2020, BMW ar putea vinde 2,22 milioane de vehicule, fata de 2,1 milioane Audi si 1,95 milioane Mercedes.
Audi a anuntat ca va investi 24 miliarde de euro (28,3 miliarde de dolari) in urmatorii cinci ani pentru a deveni lider. Si-a propus sa extinda gama de modele de la 50 in prezent pana la 60 in 2020 si vrea sa cheltuiasca peste un miliard de euro pentru constructia de noi uzine in Mexic si Brazilia.
Industria auto reprezinta un element de baza al economiei Germaniei, concentrata pe export, ajutand la reducerea ratei somajului la doar 5%, in timp ce zona euro se confrunta cu un nivel ridicat, de 10,9%.