Edmunds.com arunca bomba in piata cu un studiu care distruge planurile producatorilor japonezi. Nici Toyota nu mai sta confortabil pe locul I, cu Volkswagen si GM foarte aproape de acelasi volum de vanzari.

Diferentele in TOP 3 sunt foarte mici, iar nemtii vor primul loc pana in 2015, mai ales ca au masina perfecta pentru lupta asta - XL1 – consuma 1 litru/100 km. Japonezii au iesit primii in 2012 cu 9,75 mil. unitati, cu numai 450.000 mai mult decat GM.

Acum, vestile sunt mai proaste. Studiul american spune ca 37% dintre cumparatorii intre 25 si 34 de ani au ales marci autohtone, cu 2 procente mai mult decat in 2008. In aceeasi perioada, marcile japoneze au cazut de la 50,5% la 43%.

Coreenii au si ei o pondere importanta in scaderea afinitatii pentru brandurile japoneze. 10% din masinile vandute anul trecut in acelasi segment 25-34 ani au venit din Coreea. Estimarile vin dintr-o baza de date cu inmatricularile de masini noi (sursa R.L Polk & Co.).

Analistii Edmunds. com cred ca producatorii americani au de castigat pentru ca au inceput sa faca masini mici, care consuma putin si nu costa mult. Totodata, ei cred ca marcile coreene au reusit ce era mai important: sa castige increderea clientilor in niste marci care nu au o cine stie ce istorie .

Coreenii au avut cea mai mare crestere de piata din 2008 pana azi, de doua ori, de la 5% la 10%. Si brandurile europene au sarit un pic, de la 8.5% acum 4 ani, la 10% in 2012. Marcile din Europa au avut cea mai consistenta crestere pentru ca au acoperit taote segmentele de varsta, nu doar 25-34 de ani.