Ford a acordat pachetul de compensatii in cadrul unui plan din 2009, pentru cointeresarea conducerii in evolutia pe termen mai lung a grupului.

Ford a avut profit de 29,5 miliarde de dolari in ultimii trei ani, dupa 30,1 miliarde de dolari pierderi in 2006-2008.

Actiunile Ford, care se tranzactionau in noiembrie 2008 la 1,01 dolari, au inchis marti pe bursa americana la 12,09 dolari.  Acestea nu fac parte din pachetul salarial al lui Mulally pentru anul trecut, despre care vor fi publicate date in urmatoarele saptamani. 

Dupa plata taxelor, directorul Ford va ramane cu actiuni in valoare de 34,5 milioane de dolari. In ultimii doi ani, Mulally a primit de la Ford actiuni in valoare de peste 100 de milioane de dolari. 

Anul trecut, presedintele sindicatului United Auto Workers, Bob King, a declarat ca pachetul salarial al lui Mulally este "sfidator" si "excesiv". In 2010, Ford l-a recompensat pe Mulally cu actiuni in valoare de 56,5 milioane de dolari. Pachetul de compensatii pentru 2010 a urcat cu 48%, la 26,5 milioane de dolari. 

Directorul general al rivalului General Motors (GM), Dan Akerson, a carui salariu trebuie avizat de autoritatile americane, dupa ce grupul a fost salvat de la faliment cu fonduri publice, a anuntat in ianuarie ca nu va primi un bonus in bani pentru 2011, an in care grupul a avut un profit record. Akerson a fost in 2010 doar patru luni sef al GM, perioada pentru care a primit un pachet salarial total de 2,53 milioane de dolari. 

Directorul general al grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, a fost in 2010 cel mai bine platit sef de companie din Germania, cu 9,3 milioane de euro, incluzand salariu si optiuni pentru achizitia de actiuni, potrivit unui studiu al DSW, o asociatie care reuneste investitori privati. 

Seful Nissan, Carlos Ghosn, a primit compensatii totale de 982 milioane de yeni (12,2 milioane de dolari) pentru anul fiscal 2010, incluzand salariu si optiuni pentru titluri. Ghosn a fost cel mai bine platit director general in randul companiilor japoneze, informeaza Mediafax.