Socul scumpirilor de pe 1 aprilie a facut ca pretul celui mai scump sortiment de benzina sa ajunga la 7 lei si 10 bani. Iar celui mai scump sortiment de motorina la 6 lei si 82 de bani. Cum vanzarile au scazut, companiile petroliere au facut un pas inapoi, acum un litru de benzina costa 7 lei si 4 bani, iar un litru de motorina 6 lei si 74 de bani."

Adica o ieftinire de 6 bani pentru benzina si 8 bani pentru motorina fata de 1 aprilie. Chiar si asa, romanii au cumparat mai putina motorina si benzina, iar cei care stau aproape de granite au preferat sa faca plinul in tarile vecine.

Motorina costa astazi in Romania 1,4 euro pe litru, cu 2 eurocenti mai mult decat in Ungaria si cu 14 eurocenti peste pretul din Republica Moldova.

Nici la benzina nu stam mai bine. Un litru costa 1,41 euro la noi. Cu 5 eurocenti mai mult decat la vecinii unguri si cu 8 eurocenti mai mult decat in Republica Moldova.

Si companiile de transport international din Romania sau care tranziteaza tara noastra nu alimenteaza la noi decat in situatii de urgenta. Asta inseamna ca Romania pierde 400 de euro din taxe de fiecare data cand un camion face plinul in alta tara.

Ion Lixandru, transportator: "400 de euro pe camion nu se mai duc in bugetul de stat, ci se duc in bugetele altor tari. Daca la inceputul anului eram pe locul 23-27 ca valoare pret pompa, acum, dupa 1 aprilie, suntem in primele opt tari. Flotele care pleaca la international ies goale din tara".

In aceste conditii, fata de luna martie, vanzarile au scazut in aprilie cu 16% potrivit INS. 30.000 de camioane trec prin Romania in fiecare luna. Pierderile numai din aceasta flota uriasa au fost pentru bugetul de stat, in aprilie, de 12 milioane de euro.