Anul 2020, cel mai prost an din istorie pentru industria auto. Dacia speră să mai recupereze din pagubă după lansarea noilor modele
Anul 2020 a fost cel mai prost an din istorie, cu pierderi uriașe, pentru cei mai mulți producători de autoturisme. Printre aceștia și Dacia, care speră să mai recupereze din pagubă după lansarea noilor modele.
În toată Europa s-au înmatriculat cu aproape 24% mai puține automobile, față de 2019.
Vânzările de mașini Dacia în Europa au scăzut cu aproximativ 30%, astfel că Dacia se numără printre cei mai afectați producători de automobile. Au fost înmatriculate aproximativ 400.000 de mașini noi, față de 580.000 în 2019.
Adrian Mitrea, jurnalist auto: ”Dacia activează într-un segment de piață în care publicul este mai lovit de eventuale dificultăți economice și pandemie. Persoanele cu venituri medii, clasa mijlocie a avut de suferit în 2020 destul de mult, clar mai mult decât oamenii care se adresează unor mărci scumpe, de lux. Să nu uităm că Dacia și-a reînnoit o parte a gamei, iar noile modele care au fost lansate în ultimul trimestru din 2020 încă nu au apucat să își facă treaba, să zic așa, din perspectiva vânzărilor, ca să se vadă asta și în cifre”.
Dacă ne referim doar la piața din România, Dacia a înmatriculat anul trecut 47.000 de mașini, cu tot cu cele 5.000 de autoturisme livrate pentru flota Politiei. Adică o scădere de aproximativ 20%.
Piața auto din România a scăzut cu 22%
Totuși, Logan, Duster și Sandero au fost primele în topul celor mai bine vândute mașini de la noi din țară. Pe plan local, cota de piață Dacia a crescut cu 2,4 procente.
Piața auto din România a avut o scădere de aproape 22% anul trecut față de anul precedent în ceea ce privește înmatriculările de mașini noi. Stăm ceva mai bine față de media europeană de 24%. Sub 10 milioane de mașini au fost vândute în total.
Marius Tudor, APIA: ”Cu excepția acelor luni, aprilie, mai, în care scăderile au fost importante, după aceea scăderile au cunoscut o oarecare redresare și aș putea spune că a avut creșteri importante mai ales în trimestrul 4 al anului 2020. Piața auto din România a avut o reziliență mai bună decât alte piețe europene. Dacă și programele Rabla, Rabla Plus încep într-un timp rezonabil, într-o lună, două, ele vor contribui la o anumită creștere în acest an și în recuperarea unei părți a pierderii din 2020”.
În ceea ce privește producția de autoturisme, România a înregistrat o scădere mai mică, de 10%, față de 2019.
Pe acelasi subiect: