Vânzările de autoturisme Dacia în Europa au înregistrat un declin de peste 30% anul trecut, pe o piață în scădere cu 24,3%
Sursa foto: Facebook/Dacia
Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat un declin de 30,2% în Europa anul trecut, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a scăzut la 3,4%, de la 3,7% în 2019, arată datele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Datele statistice sunt valabile pentru statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Restricţiile impuse în timpul pandemiei de coronavirus (COVID-19), inclusiv închiderea showroom-urilor, au avut un impact fără precedent asupra vânzărilor de maşini, toate cele 27 de pieţe auto din UE înregistrând scăderi de peste 10%, informează ACEA, potrivit Agerpres.
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat anul trecut la 405.472 de unităţi, în scădere faţă de 2019 (580.816 vehicule).
În 2020, grupurile franceze Renault şi PSA au înregistrat scăderi ale vânzărilor de 25,7% şi, respectiv, 30,3%, compania americană Ford a avut un declin de 31,7%, în timp ce grupurile germane Volkswagen AG şi Daimler AG au raportat un recul de 21,7% şi, respectiv, 23,8%. Grupul PSA deţine brandurile Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall şi DS.
În decembrie, livrările de autoturisme Dacia au scăzut cu 22,4% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile s-a redus la 3,3%, de la 4,1% în perioada similară din 2019. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 39.884 unităţi, în scădere faţă de decembrie 2019 (51.375 vehicule).
Marii producători auto au raportat rezultate mixte luna trecută: creşteri la grupul german Volkswagen AG (8,2%) şi cel francez PSA (1,7%), scăderi la grupul Renault (15,6%), grupul Daimler (14,8%) şi compania Ford (23,3%).
Cel mai sever declin de când se publică datele în Europa
Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile mai precizează că numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în Europa a scăzut cu 24,3% anul trecut, la 11,96 milioane, cel mai sever declin anual de când se publică aceste date.
Restricţiile impuse în timpul pandemiei de coronavirus (COVID-19), inclusiv închiderea showroom-urilor, au avut un impact fără precedent asupra vânzărilor de maşini, toate cele 27 de pieţe auto din UE înregistrând scăderi de peste 10%, informează ACEA.
Pe piaţa auto din România au fost înmatriculate 126.351 de autoturisme anul trecut, faţă de 161.562 în 2019.
Toate marile pieţe europene au raportat scăderi în 2020, cel mai sever declin fiind în Spania (32,3%), Marea Britanie (29,4%), Italia (27,9%), Franţa (25,5%) şi Germania (19,1%).
Piaţa auto din România a înregistrat o creştere cu 16% luna trecută, fiind înmatriculate 15.974 de autoturisme, faţă de 13.773 vehicule în perioada similară din 2019.
În decembrie, vânzările de autoturisme noi în Europa au scăzut cu 3,7%, la 1,214 milioane de unităţi, a treia lună de declin consecutiv.
Primele cinci pieţe europene au raportat rezultate mixte, creştere în Germania (9,9%), scăderi în Italia (14,9%), Franţa (11,8%%) şi Marea Britanie (10,9%), în timp ce livrările în Spania au scăzut uşor.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS