Renault epuizează rezervele de valută ale Algeriei. Gigantul francez ar putea să închidă uzina din țara africană, unde produce și Dacia
Renault
Subsidiara algeriană a constructorului auto francez Renault ar putea fi nevoită să îşi oprească temporar liniile de montaj, transmite AFP, preluată de Agerpres.
Decizia vine ca urmare a faptului că uzina a terminat deja cota de piese importate atribuită pentru acest an, introdusă de autorităţile locale, a informat agenţia de presă oficială APS, citând un responsabil de la Renault Algérie.
În schimb, acest responsabil a exclus posibilitatea unei închideri a uzinei Renault de la Oued Tlilat, regiunea Oran, la aproximativ 350 de kilometri vest de capitala Alger.
Tânăra industrie auto algeriană, născută în 2012, se bazează în principal pe colecţiile SKD (semi knocked down), kituri semiasamblate expediate către uzina din Algeria, unde se asamblează modele Dacia şi Renault. O parte din aceste kituri vin de la uzina de la Mioveni (România).
În luna mai a acestui an, în ideea de a reduce nota de plată cu importurile care epuizează rezervele de valută ale Algeriei, autorităţile au impus fiecărui constructor o cotă de importuri de kituri SKD pentru anul 2019.
"Liniile de producţie riscă să fie suspendate, eventual începând din luna noiembrie, din cauza indisponibilităţii de kituri destinate montajului de autoturisme, după ce a fost epuizată cota care ne-a fost autorizată", a declarat responsabilul de la Renault-Algérie pentru APS (Algérie Presse Services). Însă "producţia ar urma să fie reluată odată cu sosirea noilor cote, cel mai probabil la începutul anului 2020", a adăugat sursa citată, care a exclus eventualitatea concedierii personalului.
Renault-Algérie "va încerca să asigure funcţionarea uzinei la un ritm mai lent pentru a evita oprirea completă a liniei de producţie", a explicat responsabilul, care a evocat şi posibilitatea recurgerii la concedii forţate.
Potrivit APS, autorităţile algeriene au limitat la 660 milioane de dolari valoarea importurilor de kituri SKD în anul 2019 pentru Renault Algérie, societate deţinută în proporţie de 49% de grupul auto francez, 34% de Société Nationale des Véhicules Industriels (SNVI, o societate controlată în întregime de statul algerian) şi 17% de Fonds National d'Investissement (FNI).
Potrivit cifrelor publicate pe pagina sa de internet, uzina Renault din Algeria are 700 de angajaţi şi o capacitate de producţie de 50.000 de vehicule pe an.
Renault est primul constructor auto care a deschis, în 2014, o uzină în Algeria. De la debutul tendinţei de scădere a preţului petrolului, la mijlocul lui 2014, toate mărcile de automobile distribuite în Algeria trebuie să aibă şi o uzină de producţie locală. Consecinţa acestei măsuri este scăderea numărului de vehicule importate însă economiile realizate astfel au fost anulate de nota de plată pentru importul de kituri SKD, din lipsa de piese produse local.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS