Paradox in sistem. Cum sunt pacaliti soferii cu masini noi de catre companiile de asigurari
Unele companii nu le acorda soferilor reducerea prevazuta de lege, daca-si schimba masina, chiar daca ar merita un pret mai bun pentru ca n-au provocat accidente in ultimele 12 luni. O practica gresita, dar mai ales ilegala, sustine autoritatea care reglementeaza piata. Urmariti o ancheta filmata cu o camera ascunsa.
Teoretic, daca in ultimul an ati condus prudent si nu ati provocat accidente, ar trebui sa beneficiati de o reducere consistenta la innoirea politei RCA, de pana la 50%. Insa regula nu se aplica si in cazul soferilor care incheie o asigurare pentru o noua masina.
Iata discutia cu un broker, inregistrata cu camera ascunsa.
"Bonusul este dat de doua criterii: CNP si seria de sasiu. Schimbati masina, schimbati seria de sasiu.
-Nu conteaza ca nu am accidente, nu am...
-Din pacate, in Romania nu. In afara intri pe criteriul de CNP."
Nu este un caz izolat.
"Face legatura cu CSA-ul. Bagam seria masinii, numarul de inmatriculare. Datele masinii cu CNP-ul si ce da aplicatia eu aia va pot spune. Pleaca de la 0. Nu aveti nici malus, nici bonus.
- Bonusul nu e pentru sofer?
- Sincer sotul si-a luat masina anul trecut si a plecat de la bonus zero."
Pentru acesti brokeri conteaza mai putin ca in lege scrie negru pe alb: Stabilirea noii clase bonus-malus pentru un vehicul nou-dobandit se face pornind de la clasa bonus-malus de care asiguratul a beneficiat anterior.
"Cei care constata ca asiguratorii nu respecta legea se pot adresa la noi, la CSA si vom lua masurile", spune Mona Cucu, director de asigurari RCA CSA.
Din pacate, lipsa unui sistem adevarat de bonus-malus ii afecteaza pe toti soferii si scumpeste politele de asigurare obligatorie.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS