Culmea este ca solutia sta in mana celor pagubiti care, daca si-ar crea o baza de date unica, ar putea urmari cand a fost avariat un vehicul, unde a fost reparat si cine a dat banii.

Soferul unei masini de lux a cazut in Dambovita. Aparent a avut ghinion. Insa expertii anti-frauda de la fima de asigurare au aflat ca totul a fost premeditat. Avea nevoie de banii din asigurarea facultativa si atunci ar fi inscenat incidentul, asa cum procedeaza si alti soferi.

Un alt sofer a scos piesele noi de pe masina si le-a inlocuit cu unele de la un vehicul avariat. Apoi a declarat ca si-a lovit masina in trafic.

Acestea sunt doar cateva din metodele prin care unii soferi care au polite CASCO incearca sa obtina daune din accidente inexistente. Expertii antifrauda au intocmit si un portret robot: sunt cei loviti de criza care si-au cumparat automobile scumpe de peste 50 de mii de euro si nu le mai pot intretine sau nu mai au bani sa achite ratele. O a doua categorie o reprezinta escrocii care lucreaza in grup.

Aceeasi masina este asigurata la mai multe firme de profil cu full CASCO. Este implicata intr-un accident rutier iar soferul merge la toate companiile la care are polita si cere despagubiri. Pentru ca firmele nu comunica intre ele, toate ii achita contravaloarea reparatiilor care in realitate nici nu au loc.

In alte situatii escrocii beneficiaza chiar de ajutorul agentilor de asigurare. Acestia sunt dispusi, spun expertii, sa le ia masinile in baza de date cu toate ca sunt avariate, declarand in fals ca sunt intacte.

Problema s-ar rezolva mai usor daca firmele de asigurari ar comunica intre ele si ar crea o baza de date somuna. Doar asa pot fi prinsi cei care incearca sa obtina bani din mai multe parti pentru acelasi accident.