Uber a raportat pierderi de un miliard de dolari, în primul trimestru. Compania a cheltuit masiv cu listarea la bursă
Uber
Compania americană de ridesharing Uber Technologies Inc a raportat joi pierderi de un miliard de dolari în primul său raport trimestrial ca firmă publică, în urma majorării cheltuielilor pentru activităţile de livrare de mâncare şi transport
Veniturile au urcat cu 20% în primele trei luni din acest an, la 3,1 miliarde de dolari, în linie cu estimările companiei, ceea ce a dus la creşterea acţiunilor cu 2,6% la Bursa de la New York.
Directorul general Dara Khosrowshahi a lăudat îmbunătăţirea condiţiilor de afaceri, dar a numit 2019 ca "an de investiţii". În condiţiile în care preţul acţiunilor este cu mai mult de 10% sub nivelul ofertei publice iniţiale (IPO), de 45 de dolari, Khosrowshahi va trebui să convingă investorii că Uber poate reveni pe profit.
Costurile au crescut cu 35% în primul trimestru din 2019, deoarece compania a cheltuit masiv cu listarea la bursă din această lună.
Numărul utilizatorilor activi lunari ai Uber a urcat la 93 de milioane pe plan global, de la 91 de milioane la 31 decembrie 2018.
Uber operează în peste 70 de ţări. Pe lângă serviciile de ridesharing, operaţiunile sale includ închirierea de biciclete şi scutere, precum şi livrarea de mâncare. Anul trecut, Uber a realizat venituri de 11,3 miliarde de dolari.
Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii. Uber activează pe piaţa din România din februarie 2015, în Bucureşti, şi s-a extins în 2016 în oraşele Cluj, Braşov şi Timişoara.
În România, Uber are peste 450.000 de utilizatori, din care 350.000 în Bucureşti. România este a doua piaţă ca mărime în regiunea central şi est europeană, după Polonia, şi a cincea din Uniunea Europeană.
Pe acelasi subiect: