Startup-ul de mobilitate Bolt a strâns 150 mil. euro, investitorii pariind pe preferința clienților pentru ride-hailing, în contextul pandemiei
Bolt. Foto: Facebook
Startup-ul de mobilitate Bolt a anunţat miercuri că a strâns 150 de milioane de euro de la investitori, devenind ultimul jucător european de pe piaţa de mobilitate care obţine finanţare în contextul în care pandemia de coronavirus a modificat modul în care oamenii se deplasează.
Bolt, companie din Estonia cunoscută anterior sub denumirea Taxify, concurează cu Uber pe piaţa serviciilor de ride-hailing. De asemenea, operează scutere electrice, a lansat un serviciu de livrare de mâncare şi este pe cale să se extindă pentru a acoperi 200 de oraşe din 40 de ţări din Europa şi Africa.
În contextul în care guvernele introduc restricţii pentru a contracara răspândirea coronavirusului, startup-urile de mobilitate profită de faptul că locuitorii din zonele urbane evită transportul în comun şi comandă mai multă mâncare pentru acasă.
"Aproape ne-am dublat numărul de clienţi în acest an şi ne-am lansat serviciile în 50 de noi oraşe", a declarat co-fondatorul şi directorul general de la Bolt, Markus Villig, potrivit Agerpres.
Bolt va investi sumele strânse cu prilejul ultimei runde de finanţare pentru îmbunătăţirea securităţii, inclusiv pentru buton SOS care va fi disponibil atât pentru şoferii săi cât şi pentru călătorii care utilizează aplicaţia sa. Noi măsuri de securitate avute în vedere pentru 2021 includ verificarea facială a şoferului şi monitorizarea automată a călătoriei.
Recent, Bolt a lansat o nouă generaţie de scutere electrice şi are obiectivul de a deveni cea mai mare firmă de închirieri de trotinete electrice din Europa prin lansarea, în cursul anului următor, a 130.000 de trotinete electrice în peste 100 de oraşe.
Markus Villig a spus că oferta Bolt pe segmentul scutere a avut un succes exploziv, adăugând că veniturile de pe segmentul scuterelor vor ajunge din urmă veniturile de pe segmentul de ride-hailing în doi ani pe unele pieţe. Villig a mai spus că Bolt a ajuns la venituri de aproximativ două miliarde de euro şi poate acţiona ca lider în ceea ce priveşte preţurile graţie sinergiilor oferite de platforma sa, care suportă o aplicaţie comună pentru ride-hailing şi scutere.
Cu toate acestea, Bolt se confruntă cu o concurenţă bine finanţată pe piaţa de scutere electrice. Firma germană Tier Mobility a strâns 250 milioane de dolari de la investitori în noiembrie iar firma VOI Technology din Suedia a strâns 160 milioane de dolari în cursul acestei luni.
Bolt este prezentă în România cu serviciile de transport de persoane, de transport de produse, de închiriere de trotinete electrice, de livrare de mâncare (Bolt Food) şi cu divizia de software development, care deserveşte toate subsidiarele din Europa ale companiei. Serviciile Bolt sunt disponibile în Bucureşti, Cluj, Timişoara, Constanţa, Iaşi şi Braşov.
Pe acelasi subiect: