O aplicatie iPhone calculeaza probabilitatea de prabusire a avionului in care se afla utilizatorul
O aplicatie pentru telefoanele mobile, capabila sa calculeze probabilitatea de prabusire a avionului in care se afla utilizatorul ce o acceseaza, a fost creata de Vanilla Pixel, o companie de software cu sediul la Londra, potrivit site-ul atlantico.fr.
Pornind de la trei variabile, numele aeroportului de plecare si cel al aeroportului de sosire, compania aeriana si modelul avionului , aplicatia "Am I going Down?" ("Se va prabusi avionul meu?") calculeaza riscul de prabusire al avionului.
Daca un pasager se imbarca pe aeroportul Heathrow din Londra cu destinatia Milano, intr-un avion Airbus A319, operat de compania British Airways, acel zbor prezinta o probabilitate de prabusire de 1 la 4,8 milioane. Daca un alt pasager pleaca tot de pe aeroportul Heathrow din Londra cu destinatia J.F.K din New York, intr-un avion A330 al companiei Virgin Atlantic Airways, riscul de prabusire este de 1 la 5,4 milioane.
Potrivit aceleiasi aplicatii, orice persoana poate sa calatoreasca cu avionul vreme de 14.716 ani inainte de a se prabusi in Oceanul Atlantic.
Aplicatia "Am I going Down?" nu precizeaza insa metoda utilizata pentru analizarea acestor date si pentru furnizarea rezultatelor. Potrivit jurnalistilor de la site-ul atlantico.fr, ar fi vorba de o medie ponderata care tine seama de numarul de accidente aeriene care s-au produs in trecut pentru fiecare dintre cele trei variabile.
Desi cifrele sunt destul de linistitoare, "exista in mod incontestabil anumite falii intr-o abordare atat de simplista", previne publicatia The Economist.
Care este pertinenta tipului de avion, companiei aeriene si traiectoriei de zbor in calcularea riscului de prabusire, se intreaba jurnalistii de la The Economist. Vorbind despre aceste lacune, jurnalistii britanici se intreaba, de exemplu, daca faptul ca un avion al companiei Malaysia Airlines a fost lovit de un proiectil lansat de separatistii pro-rusi din estul Ucrainei va mari probabilitatea ca un astfel de eveniment sa se produca din nou in viitor. Ei pun si problema altor factori de risc, precum conditiile meteorologice.
Desi metodologia de aplicare este contestabila, intentiile creatorului aplicatiei, Nic Johns, sunt laudabile, declara, cu amuzament, The Economist.
Nic Johns spune ca scopul lui a fost de a-i linisti pe pasagerii ingrijorati, aratandu-le ca probabilitatea de a nu ajunge la destinatie este infima.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS