Facebook va lansa un serviciu care ofera utilizatorilor sugestii despre locul in care se afla. Cum va functiona noua aplicatie
Facebook
Reteaua de socializare online Facebook a anuntat, joi, lansarea unui nou serviciu care permite furnizarea automata de informatii referitoare la locul unde se afla utilizatorul, aplicatia fiind inca in stadiul de testare si concurand cu servicii precum cele oferite de yelp.com, transmite AFP, preluata de Mediafax.
"«Place Tips» (Sugestii despre acest loc, n.r.) va va oferi informatii amuzante, utile si importante despre locul in care va aflati", a declarat Mike LeBeau, director de produs in cadrul Facebook, despre acest nou serviciu care deocamdata este disponibil doar utilizatorilor de telefoane inteligente iPhone.
Sistemul de geolocalizare al telefonului inteligent conectat la o retea wi-fi pentru acces la internet sau la o retea de telefonie mobila permite identificarea precisa a locului unde se afla o persoana, iar Facebook vrea sa ofere sugestii sub forma unor simboluri care apar la inceputul fluxului de stiri (newsfeed) din aplicatia mobila dedicata retelei sociale.
Noul serviciu va fi lansat in saptamanile urmatoare pentru testare in locuri foarte aglomerate si frecventate din New York, cum ar fi Central Park, Times Square, podul Brooklyn si Statuia Libertatii.
Serviciul va afisa pe ecranul telefonului utilizatorului comentarii si fotografii furnizate de alti membri ai retelei sociale, dar si alte informatii, cum ar fi manifestatii si evenimente semnalate pe alte pagini Facebook.
Utilizatorii trebui sa isi dea acordul pentru ca pozitia lor sa fie localizata, iar utilizarea serviciului nu va presupune publicarea automata de informatii pe platforma online si nici nu va oferi indicii altora privind locul unde se afla un utilizator in acel moment, a declarat LeBeau.
Facebook testeaza si posibilitatea de a se folosi de conexiunea Bluetooth pentru a detecta daca telefonul mobil se afla in locuri importante, precum institutii muzeale ca The Metropolitan Museum of Art din New York.
Serviciul testat de Facebook vizeaza in special concurarea cu alte aplicatii online, cum este cea oferita de yelp.com, prin intermediul careia internautii lasa comentarii referitor la restaurante, magazine si locuri turistice.
Yelp avea 139 de milioane de vizitatori pe luna in trimestrul al treilea din 2014 si 67 de milioane de comentarii publicate de la lansarea sa din 2004 in Statele Unite ale Americii. Serviciul este prezent in 29 de tari, printre care Franta, Polonia, Marea Britanie, Elvetia, Spania, Japonia, Norvegia si Turcia.
Reteaua de socializare Facebook avea, la sfarsitul anului 2014, circa 1,39 miliarde de utilizatori care foloseau cel putin o data pe luna serviciile sale, la nivel global.
Pe acelasi subiect: