CE dă undă verde pentru preluarea de către stat a companiilor cu probleme financiare, din cauza pandemiei. Giganții aerieni, primii vizați
Euro, bani
Comisia Europeană intenţionează să faciliteze guvernelor preluarea de pachete de acţiuni la companiile cele mai afectate de pandemia de coronavirus, transmite Bloomberg.
Executivul comunitar a trimis guvernelor statelor membre o serie de propuneri vizând relaxarea regulilor care se aplică cheltuielilor de stat în timpul pandemiei de COVID-19.
Comisia intenţionează să introducă noi reguli în această săptămână, pentru a permite recapitalizarea companiilor care au nevoie de acest lucru, însă a subliniat că preluarea de participaţii de către guverne "ar trebui să rămână ultima opţiune", deoarece poate avea un impact semnificativ asupra competiţiei.
Orice participaţii vor trebui însoţite de "condiţii clare cu privire la intrarea statului, remuneraţie şi ieşirea din companiile afectate, prevederi stricte privind guvernanţa şi măsuri adecvate pentru a limita potenţialele distorsiuni aduse competiţiei", a subliniat Comisia Europeană, potrivit Agerpres.
Potrivit surselor citate de Bloomberg, Guvernul francez intenţionează să acorde un sprijin semnificativ pentru compania aeriană Air France-KLM, care negociază deja obţinerea de garanţii guvernamentale în valoare de aproximativ şase miliarde de euro. Franţa şi Olanda sunt cei mai mari acţionari de la compania aeriană Air France-KLM.
De asemenea, compania aeriană germană Lufthansa AG este supusă la presiuni pentru a vinde un pachet de acţiuni către guvernul german. De asemenea, și Austrian Airlines (AUA) este în negocieri cu Guvernul privind un ajutor de stat pentru a salva locurile de muncă şi a păstra Viena ca hub de transfer pentru zborurile pe distanţe lungi.
Și în România, compania aeriană Blue Air a solicitat, în martie, un credit de salvare, sub forma unui împrumut cu dobândă preferenţială acordat într-o situaţie de criză majoră. Reprezentanţii companiei susţin că, pentru a putea să îşi menţină activitatea, au nevoie de un sprijin financiar temporar.
De altfel, ministrul Transporturilor, Lucian Bode declara, săptămâna trecută că Guvernul a demarat discuţii cu Comisia Europeană pentru un ajutor de compensare a efectelor pandemiei asupra Tarom şi Blue Air, care s-ar putea ridica la 130 de milioane de euro.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS