IATA: Companiile aeriene nu-şi permit să restituie costul biletelor anulate din cauza pandemiei. Ce soluție au găsit operatorii pentru a-și despăgubi clienții
Aeroport, avioane
Companiile aeriene nu-şi pot permite să restituie costul biletelor anulate din cauza crizei provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19), a declarat marţi directorul Asociaţiei Internaţionale de Transportat Aerian (IATA), Alexandre de Juniac.
În schimb, operatorii aerieni au venit cu soluția emiterii de vouchere, deoarece îşi prezervă numerarul pentru a supravieţui, transmite Reuters.
"Elementul cheie pentru noi este să evităm să rămânem fără numerar, astfel încât rambursarea costul biletelor anulate este aproape imposibilă", a afirmat şeful IATA, la o conferinţă de presă.
Asociaţiile pentru protecţia consumatorilor au criticat operatorii aerieni că au încălcat regulile şi nu au restituit costul biletelor.
IATA a explicat că o treime din angajaţii companiilor aeriene globale fie se află în şomaj tehnic, fie nu mai au loc de muncă.
Citește și: Blue Air, în picaj spre faliment, din cauza coronavirusului. Low-costul românesc solicită ajutor de la stat
Recent, oficialii IATA au estimat că se aşteaptă ca măsurile fiscale ale guvernelor şi acţiunile băncilor centrale să se concretizeze într-o cerere mai mare pentru călătorii cu avionul în trimestrul patru, după o carantină extinsă în trimestrul al doilea şi o situaţie slabă în trimestrul al treilea.
Cu toate acestea, IATA a avertizat că liniile aeriene se confruntă cu dificultăţi severe pe termen scurt, în condiţiile în care economia este în pragul recesiunii.
Pandemia de coronavirus a antrenat o cvasi-paralizie a transportului aerian la nivel mondial din cauza măsurilor de izolare şi a interdicţiilor de deplasare impuse pentru miliarde de persoane.
IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial.
Pe acelasi subiect: