IATA: Companiile aeriene nu-şi permit să restituie costul biletelor anulate din cauza pandemiei. Ce soluție au găsit operatorii pentru a-și despăgubi clienții
Aeroport, avioane
Companiile aeriene nu-şi pot permite să restituie costul biletelor anulate din cauza crizei provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19), a declarat marţi directorul Asociaţiei Internaţionale de Transportat Aerian (IATA), Alexandre de Juniac.
În schimb, operatorii aerieni au venit cu soluția emiterii de vouchere, deoarece îşi prezervă numerarul pentru a supravieţui, transmite Reuters.
"Elementul cheie pentru noi este să evităm să rămânem fără numerar, astfel încât rambursarea costul biletelor anulate este aproape imposibilă", a afirmat şeful IATA, la o conferinţă de presă.
Asociaţiile pentru protecţia consumatorilor au criticat operatorii aerieni că au încălcat regulile şi nu au restituit costul biletelor.
IATA a explicat că o treime din angajaţii companiilor aeriene globale fie se află în şomaj tehnic, fie nu mai au loc de muncă.
Citește și: Blue Air, în picaj spre faliment, din cauza coronavirusului. Low-costul românesc solicită ajutor de la stat
Recent, oficialii IATA au estimat că se aşteaptă ca măsurile fiscale ale guvernelor şi acţiunile băncilor centrale să se concretizeze într-o cerere mai mare pentru călătorii cu avionul în trimestrul patru, după o carantină extinsă în trimestrul al doilea şi o situaţie slabă în trimestrul al treilea.
Cu toate acestea, IATA a avertizat că liniile aeriene se confruntă cu dificultăţi severe pe termen scurt, în condiţiile în care economia este în pragul recesiunii.
Pandemia de coronavirus a antrenat o cvasi-paralizie a transportului aerian la nivel mondial din cauza măsurilor de izolare şi a interdicţiilor de deplasare impuse pentru miliarde de persoane.
IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS