UNTRR: Transportul rutier, tratat ca "Cenusareasa economiei". Ministerul Transporturilor nu-si ia in serios atributiile
Transportul rutier este tratat ca "Cenusareasa economiei", iar situatia existenta, care genereaza evenimente precum accidentul din Muntenegru, arata ca Ministerul Transporturilor nu-si ia in serios atributiile legate de acest sector, potrivit reprezentantilor UNTRR.
"Situatia in transportul rutier care genereaza astfel de evenimente spune un singur lucru: ca Ministerul Transporturilor nu-si ia in serios treaba legata de organizarea acestei ramuri economice extrem de importante. Transportul rutier este tratat ca o Cenusareasa a economiei nationale", a declarat vineri, la conferinta Mediafax Talks about Transport & Logistics, Constantin Isac, vice-presedinte al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR).
El a aratat ca in acest domeniu este nevoie de reglementari si de respectarea acestora, precum si de gasirea de solutii la problemele care apar in sistem.
Printre solicitarile adresate autoritatilor de catre UNTRR in ultimii doi ani se numara modificarea unei hotarari de Guvern care sa permita reducerea amenzilor, eliminarea taxei de drum la nivel judetean si a celor de tranzit unde nu exista centuri de ocolire, repararea podurilor care leaga drumuri europene sau eliminarea suprapunerilor legislative.
Alte solicitari au vizat cresterea securitatii in transportul de persoane si marfa prin corectarea modalitatilor de obtinere a permiselor si atestatelor si imbunatatirea controlului in trafic.
Reprezentantul UNTRR a afirmat ca transportatorii straini nu sunt tratati similar cu cei romani, nefiind sanctionati pentru abateri, in conditiile in care firmele locale primesc amenzi mai mari decat in tari precum Germania sau Franta.
Isac a aratat ca este nevoie de extinderea controalelor fiscale la firmele de transport pentru eliminarea concurentei neloiale. Daca aceste actiuni nu sunt facute "ca la carte", vor aparea "catastrofe" in transportul rutier, a adaugat acesta.
Un autocar cu turisti romani s-a rasturnat, duminica, intr-o prapastie din Muntenegru, accidentul soldandu-se cu 18 morti si 29 de raniti. Accidentul s-a produs la Grlo, pe o sosea dintr-o regiune montana la 30 de kilometri nord de Podgorica, capitala Muntenegrului.
Anchetatorii muntenegreni au stabilit ca autocarul se deplasa cu o viteza de 80 de kilometri pe ora, aceasta fiind de doua ori mai mare decat limita admisa pentru acest sector de drum, potrivit datelor inregistrate de tahograf, citate de presa locala.
Mai multe despre:
#Ministerul Transporturilor si Infrastructurii
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS