Acuzatii grave din partea unui consultant in transporturi: "Soferii de autocar din Romania nici nu participa la cursurile de dinainte de atestat"
Augustin Hagiu, consultant in transporturi si care a mai detinut functia de presedinte al Federatiei Operatorilor Rutieri de Transport (FORT) dar si de consultant in cadrul Autoritatii Rutiere Romane ARR in 2012 pentru aproximativ sase luni, spune ca in Romania soferii de autocar nu sunt testati cum trebuie, atestatele se dau pe banda rulanta si totul este o afacere din care niste „baieti destepti” castiga sume impresionante de bani.
„Astfel de soferi nu sunt instruiti cum trebuie si doar li se pune atestatul in brate contra unei sume de bani, desigur nefiscalizat si acum vedem rezultatele. Sunt organizate teste in urma unor cursuri, dar aceste cursuri nu se fac, si de multe ori soferul nici macar nu este in sala la examinare, dar soferii obtin atestatul ca si cum ar fi fost acolo. In fiecare zi se pot produce astfel de accidente din cauza acestor conditii”, a spus Augustin Hagiu pentru Ziarul Financiar.
Pe de alta parte, oficialii Autoritatii Rutiere Romane au declarat ca in cazul autocarului implicat intr-un accident in Muntenegru are licenta de transport si detine documente privind legalitatea transportului si a cursei in cauza.
Unul dintre pasagerii accidentati in Muntenegru a declarat pentru Stirile Pro TV ca in momentul producerii accidentului soferul era intr-o depasire la intrarea intr-un viaduct si desi limita de viteza pe acel sector de drum era de 50 km/h, autocarul circula cu 90 km/h. Viteza exacta a autocarului va putea fi comunicata doar dupa finalizarea anchetei demarate de Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR) va finaliza ancheta si va analiza datele inregistrate de tahograful autocarului care inregistreaza informatii inclusiv despre viteza de rulare a acestuia.
Pe acelasi subiect: