Acuzatii grave din partea unui consultant in transporturi: "Soferii de autocar din Romania nici nu participa la cursurile de dinainte de atestat"
Augustin Hagiu, consultant in transporturi si care a mai detinut functia de presedinte al Federatiei Operatorilor Rutieri de Transport (FORT) dar si de consultant in cadrul Autoritatii Rutiere Romane ARR in 2012 pentru aproximativ sase luni, spune ca in Romania soferii de autocar nu sunt testati cum trebuie, atestatele se dau pe banda rulanta si totul este o afacere din care niste „baieti destepti” castiga sume impresionante de bani.
„Astfel de soferi nu sunt instruiti cum trebuie si doar li se pune atestatul in brate contra unei sume de bani, desigur nefiscalizat si acum vedem rezultatele. Sunt organizate teste in urma unor cursuri, dar aceste cursuri nu se fac, si de multe ori soferul nici macar nu este in sala la examinare, dar soferii obtin atestatul ca si cum ar fi fost acolo. In fiecare zi se pot produce astfel de accidente din cauza acestor conditii”, a spus Augustin Hagiu pentru Ziarul Financiar.
Pe de alta parte, oficialii Autoritatii Rutiere Romane au declarat ca in cazul autocarului implicat intr-un accident in Muntenegru are licenta de transport si detine documente privind legalitatea transportului si a cursei in cauza.
Unul dintre pasagerii accidentati in Muntenegru a declarat pentru Stirile Pro TV ca in momentul producerii accidentului soferul era intr-o depasire la intrarea intr-un viaduct si desi limita de viteza pe acel sector de drum era de 50 km/h, autocarul circula cu 90 km/h. Viteza exacta a autocarului va putea fi comunicata doar dupa finalizarea anchetei demarate de Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR) va finaliza ancheta si va analiza datele inregistrate de tahograful autocarului care inregistreaza informatii inclusiv despre viteza de rulare a acestuia.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS