Un drum de pe vremea dacilor, mai tare ca Transfagarasanul. Transalpina a devenit cea mai inalta sosea din Romania VIDEO
Transfagarasanul are de acum un competitor serios: Transalplina. Un drum care taie muntii din Oltenia in Ardeal, intr-un peisaj incredibil. Este aproape gata si sute de turisti au incercat deja emotiile sofatului pe serpentine. Transalpina devine astfel cea mai inalta sosea din Romania, altitudinea maxima fiind de 2145 metri, dar si o alternativa la aglomeratia de pe Valea Oltului.
Pitorescul drum pleaca din Sebes, langa Alba Iulia. Soseaua serpuieste printre munti, oprindu-se in localitatea gorjeana Bengesti. Chiar daca parcurg aproape 60 de kilometri in plus, soferii care vor sa ajunga de la Ramnicu Valcea la Sebes pot evita aglomeratia si tirurile de pe Valea Oltului. In plus pe Transalpina vor avea parte de un peisaj de poveste.
De-a lungul soselei sunt o multime de puncte de atractie: de la padurile de brad, pana la lacurile si barajul din zona Oasa. Drumul are o vechime de peste 2000 ani. A fost construit de romani atunci cand au invadat Dacia. A devenit circulabil in 1930, cand a fost pietruit in timpul domniei lui Carol al II-lea.
Serpentinele si urcusurile sunt o adevarata provocare pentru soferi dar si pentru... masini. Constructia drumului a starnit insa controverse. Si asta din cauza pretului ridicat al contractului: nu mai putin de 4 milioane de euro pe kilometru.
Lucrarile se vor termina in primul trimestru al anului viitor, atunci cand drumul va fi inaugurat oficial.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS