UE ne da din nou bani pentru autostrazi. Platile pentru Programul Operational Sectorial Transport au fost deblocate
Platile pentru Programul Operational Sectorial Transport (POS T) 2007-2013 au fost deblocate, in urma ridicarii vineri a presuspendarii de catre Comia Europeana, a anuntat Ministerul Transporturilor.
Programul Operational Sectorial Transport 2007-2013 asigura finantarea unor proiecte strategice pentru Romania in domeniile rutier, feroviar si naval. Dintre cele 11 companii beneficiare, cele mai importante sunt CNADNR si CFR SA.
Comisia Europeana a decis ridicarea presuspendarii ca urmare a implementarii de catre Autoritatea de Management (AM) POS-Transport a tuturor masurilor dispuse prin scrisoarea de intrerupere plati (din iunie 2012) si scrisoarea de presuspendare (decembrie 2012).
"AM POS-Transport are un buget, din fondurile structurale, in valoare de 4,5 miliarde euro. (...) AM POST are autorizate, in prezent, cheltuieli in valoare de 1,2 miliarde lei, care urmeaza sa fie transmise Autoritatii de Certificare si Plati, pentru decontare din bugetul UE", se arata in comunicatul transmis de Ministerul Transporturilor.
Ministerul precizeaza ca in decembrie 2012, la nivelul POS-Transport era implementata doar o singura masura dintre cele dispuse de catre Comisia Europeana, iar in perioada martie - aprilie 2013, fosta conducere a CFR SA nu a derulat nicio procedura de achizitie publica, blocand astfel implemetarea procedurilor operationale necesare procesului de evaluare a achizitiilor publice.
Ministrul Relu Fenechiu declara la finele lunii martie ca la momentul respectiv, prin POST T este contractata aproape 80% din suma aferenta perioadei 2007-2013, iar pana la finele anului se va ajunge la 100%.
Deblocarea POS T a fost unul din obiectivele strategice ale ministrului Transporturilor, alaturi de privatizarea CFR Marfa.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS