Transporturile pierd peste 350 mil. Euro, fonduri europene pentru autostrazi si CFR
Ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, a declarat, luni, ca nivelul corectiilor financiare propuse de Comisia Europeana pentru programul Transport depaseste 350 de milioane de euro, fiind vorba de proiectele derulate de CNADNR si CN CFR SA, potrivit Mediafax.
El a aratat si ca in cazul celor doua companii de stat, dar si pe proiectele din cadrul POSDRU trebuie gasiti responsabilii pentru problemele care au dus la aplicarea acestor corectii.
"E o evaluare preliminara, dar depaseste 350 de milioane de euro pentru cele doua", a afirmat Orban, care a adaugat ca pe acest program sunt insa si contracte care urmeaza sa fie derulate in continuare in 2013, 2014 si 2015.
Potrivit ministrului Afacerilor Europene, sumele aferente corectiilor financiare pe proiectele pana la finalul anului 2012 sunt la un nivel de 350 - 400 de milioane de euro, dintr-un total de 1,8 miliarde euro absorbite de Romania pe politica de coeziune pana in momentul de fata.
Din aceasta suma, corectiile pe POSDRU sunt de circa 180 milioane de euro, iar acceptarea corectiei pe acest program va fi discutata in sedinta de Guvern din aceasta saptamana.
Intrebat cum vor fi aplicate aceste corectii si de cine vor fi suportate, Orban a aratat ca se va face o evaluare pe proiecte, iar daca totalul, in cazul POSDRU de exemplu, va depasi nivelul de 180 de milioane de euro, diferenta va trebui acoperita de la bugetul de stat.
Pentru corectiile care vor fi aplicate pe proiectele cu derulare in anii urmatori, Orban a aratat ca sumele se vor deduce din cererile de rambursare. Ministrul a mai spus ca aceste corectii trebuie aplicate individual, pe fiecare proiect, avand in vedere nivelul foarte mare al sumelor si diferentele privind cei care sunt responsabili pentru problemele constatate.
Potrivit acestuia, situatia este mai complicata cand este vorba de beneficiari care sunt institutii de stat. "Ce facem in situatia in care aplicam o corectie financiara unui beneficiar de stat? Exista o propunere privind cele doua mari agentii din Transporturi, CNADNR si CFR? Ce facem in situatia asta? Corectiile cele mai mari insumate sunt pe zona transporturilor. Ce facem, de unde luam banii? E o intrebare pentru care nu e usor de gasit raspunsurile. E o decizie care va trebui atent studiata. Sa ii vedem si pe cei responsabili, acolo unde s-a intamplat. (...) Cazul POSDRU este un caz unde trebuie cautate responsabilitati foarte clare la nivelul celor care au luat asemenea decizii, cel putin la nivelul tehnic si al celor care au luat asemenea decizii", a exemplificat el.
CE a informat, joi, autoritatile romane ca a decis sa presuspende cea mai mare parte din trei programe cofinantate prin fondurile structurale ale UE, respectiv "Transport", "Regional" si "Cresterea competitivitatii economice", Romania avand la dispozizie doua luni pentru remedierea deficientelor.
"Pentru a proteja bugetul UE", au fost propuse corectii financiare pentru aceste trei programe si pentru programul "Mediu", a informat un comunicat al Comisiei.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS