Transporturile isi recunosc ineficienta: Au cheltuit cu drumurile 3,5 mld. euro in doi ani, dar au facut doar 52 km de autostrazi
In anii 2009 si 2010 Ministerul Transporturilor a finalizat proiecte de infrastructura rutiera in valoare totala de 3,5 mld. euro, cu bani de la bugetul de stat, insa numarul de noi kilometri de autostrada a fost de doar 52 in aceeasi perioada (tronsonul Campia Turzii - Turda - Gilau).
Cu toate acestea, institutia promite ca in urmatorii ani vor fi finalizate cateva sute de kilometri de autostrazi dupa ce in a doua parte a anului au inceput lucrarile la peste 200 km, reiese dintr-o analiza a Ziarului Financiar pe baza listei obiectivelor de investitii ce au ca termen de finalizare anul 2011 publicata de Ministerul Transporturilor pe site-ul propriu.
Astfel, in perioada 2009-2010 Transporturile au finalizat proiecte sustinute din bugetul de stat in valoare de 16,1 miliarde de lei (3,8 miliarde de euro), iar din aceasta suma aproape 14,8 mi¬liarde de lei (3,5 miliarde de euro) au mers in infrastructura rutiera.
Mai mult, in perioada 2009-2010 au fost finalizate proiecte de investitii cu o valoare totala de 25,4 mld. lei (circa 6 mld. euro), peste 63% din aceasta suma fiind reprezentate de obiective cu finantare de la bugetul de stat, potrivit calculelor ZF.
Printre singurele proiecte notabile pe care Transporturile le-au inaugurat in 2009 si 2010 se numara reabilitarea primilor 60 de kilometri ai caii ferate Bucuresti - Constanta si inaugurarea a 52 de kilometri ai autostrazii Transilvania, pe ruta Campia Turzii - Turda - Gilau.
Pe de alta parte, Ministerul Transpor¬turilor vrea sa finalizeze anul acesta proiecte de investitii in valoare de 20 mld. lei (4,8 mld. euro), circa doua treimi din aceasta suma fiind finantate de la bugetul de stat. Cea mai mare parte a investitiilor Ministerului Transporturilor ce urmeaza sa fie finalizate in 2011, aproape 65%, intra in infrastructura rutiera, in conditiile in care, cel putin teoretic, anul acesta vor fi gata proiecte de drumuri in valoare de 12,9 miliarde de lei (peste 3 miliarde de euro).
Citeste si
Cum a incercat HP sa reinventeze tabletele si a esuat. De ce nu reusesc producatorii sa bata iPad
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS