Transportatori: Acciza la carburant, pretext pentru cheltuieli mai mari si efect de bumerang la buget
Transportatori. Sursa foto: Mediafax
Guvernul a decis sa introduca o acciza suplimentara la carburanti fara o analiza de impact, pentru a putea face cheltuieli mai mari in 2014, an electoral. Decizia va avea un efect de bumerang asupra bugetului de stat, considera transportatorii.
"Ne apropiem de aprilie, cand va intra mult discutata acciza pe carburant, care va avea un impact in toate colturile, incepand de la transportul aerian, naval sau fluvial. Aceasta acciza este singurul si cel mai simplu activ pe care statul il are la indemana in acest moment pentru a aduna bani", a declarat joi, la "ZF Transport & Logistics Summit '14", Ion Lixandru, vicepresedinte al ARILOG si administrator Camion Logistic, potrivit Mediafax.
Majorarea accizelor cu 7 eurocenti pe litru de la 1 aprilie va avea ca efect cresterea pretului carburantilor cu 0,41 lei litru, potrivit estimarilor Ministerului Finantelor.
Lixandru spune ca acciza este introdusa de Guvern ca o conditie pentru viitoarele acorduri de imprumut, iar ceea ce nu intelege lumea este ca pana si Salvarea se va scumpi dupa cresterea taxei.
"La noi nu este o problema, pentru ca noi vom muta pe logistica, logistica muta pe marfa si marfa va primi si ea bucatica ei de cost. Nu este o problema a transportatorilor", a spus Lixandru, adaugand ca unele firme de profil se vor alimenta din afara Romaniei, atunci cand pretul nu va mai fi concurential.
Reprezentantul ARILOG crede ca majorarea accizei va avea un efect de bumerang asupra bugetului. "Noi asta incercam sa mediatizam, ca expertii de acolo, care n-au facut o analiza de impact, sa inteleaga ce inseamna. Nu vor plati transportatorii", a adaugat reprezentantul Asociatiei Specialistilor din Transporturi, Depozitare, Achizitii, Productie (ARILOG).
Prezent la eveniment, Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), a afirmat ca in Romania se consuma anual cinci milioane de tone de motorina si doua milioane de tone de benzina, iar daca 13% din consumul de motorina local se va muta in afara Romaniei statul roman nu va mai castiga nimic din aceasta acciza.
"Noi am constatat urmatorul lucru: guvernul nu este interesat de colectarea unor bani in mod real, ci sa cheltuiasca mai mult in 2014, an electoral, si atunci trebuie sa aiba o justificare in fata altora, ca are venit pe care il pune pe hartie", a spus Dinescu.
Reprezentantii celor doua organizatii au mai criticat atat lipsa unor analize de impact privind proiectele de autostrazi, cat si a "barierelor administrative" cu care se confrunta companiile de profil.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS