De la 1 aprilie, vom plati pe carburanti mai mult ca in Austria, Franta si Spania. Basescu ii cere din nou premierului sa nu introduca acciza suplimentara
De la 1 aprilie cresc accizele la motorina si benzina si, odata cu ele, va sari in aer pretul carburantilor. Tema a devenit subiect de disputa intre presedinte si premier. Traian Basescu a semnat astazi o petitie pentru respingerea taxei suplimentare pe carburanti. Dar Victor Ponta a anuntat in repetate randuri ca noua taxa intra in vigoare pe 1 aprilie, fara nici o pacaleala.
Petitia este initiata de Partidul Miscarea Populara, formatiune politica apropiata de Traian Basescu.
“Introducerea taxei suplimentare pe benzina si motorina va afecta viata fiecarui cetatean. Ca si agricultorul incepe acum campania ii dai motorina mai scumpa, cei care circula, preturile la transport, nu era necesara o astfel de taxa. Eu in locul premierului as incerca inca o amanare, plecand de la realitatea primelor doua luni. Incasarile pe ianuarie si februarie sunt conform planificarii, fara sa fie taxa pe combustibil introdusa”, a spus seful statului.
De la 1 aprilie, un sofer va plati pentru un litru de motorina 6,5 lei, mai mult decat soferii din Austria, Franta ori Spania si la fel ca nemtii si belgienii. Benzina va ajunge la 6,3 lei. Doar in Anglia si Suedia e mai scumpa decat la noi. Iar carburantii de top vor depasi pragul de 7 lei pe litru.
Majorarea accizei va scumpi litrul de carburant cu 42 de bani. La un rezervor de 55 de litri, intr-un an, asta inseamna o cheltuiala suplimentara de 277 de lei pentru un sofer care merge cu un plin pe luna.
Premierul Victor Ponta se afla intr-o vizita oficiala in Georgia si nu a comentat solicitarea presedintelui de a amana introducerea accizei cu inca 3 luni. Insa a anuntat deja de mai multe ori ca nu intentioneaza sa renunte nici la acciza, nici la termenul de 1 aprilie.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS