Traficul aerian a expodat anul trecut: numărul de pasageri a crescut cu peste 23%. Unde pleacă și de unde vin călătorii de pe aeroporturile românești
Aeroportul Otopeni
Numărul pasagerilor care au călătorit anul trecut cu avionul a fost de circa 20,222 milioane persoane, în creştere cu 23,3% comparativ cu 2016, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.
Cele mai mari ponderi în ceea ce priveşte transportul de pasageri s-au înregistrat pe aeroporturile Henri Coandă Bucureşti (6,456 milioane pasageri îmbarcaţi şi 6,346 milioane debarcaţi), Cluj-Napoca (1,356 milioane pasageri îmbarcaţi şi 1,322 milioane debarcaţi) şi Traian Vuia Timişoara (797.200 pasageri îmbarcaţi şi 823.600 debarcaţi).
În transportul internaţional de pasageri, primele zece aeroporturi de origine (de unde provin pasagerii debarcaţi în România), stabilite după numărul pasagerilor în curse regulate, sunt: Londra-Luton, 795.723 pasageri, Milano-Bergamo, 431.893 pasageri, Munchen, 418.946 pasageri, Madrid Barajas, 317.194 pasageri, Roma-Ciampino, 313.935 pasageri, Tel Aviv, 282.226 pasageri, Viena, 240.611 pasageri, Bologna, 236.694 pasageri, Barcelona, 219.497 pasageri, Amsterdam, 215.317 pasageri.
În ceea ce priveşte îmbarcările, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru Londra Luton - 814.970 pasageri, Munchen - 428.283 pasageri, Milano-Bergamo - 420.887 pasageri, Madrid Barajas - 314.678 pasageri, Roma Ciampino - 314.227 pasageri, Tel Aviv - 285.144 pasageri, Viena - 245.350 pasageri, Bologna - 235.944 pasageri, Amsterdam - 223.276 pasageri, Barcelona - 217.075 pasageri.
Principalele ţări (după aeroportul de origine) de unde au sosit pasagerii curselor aeriene regulate debarcaţi în România au fost Italia - 1.811.262 pasageri, Regatul Unit - 1.394.099 pasageri, Germania -1.249.639 pasageri, Spania - 871.550 pasageri, Franţa - 435.665 pasageri, Belgia - 319.688 pasageri, Israel - 284.245, Olanda - 272.809 pasageri şi Turcia - 272.514 pasageri.
După ţara de destinaţie, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru Italia - 1.795.966 pasageri, Regatul Unit - 1.446.224 pasageri, Germania - 1.303.869 pasageri, Spania - 869.436 pasageri, Franţa - 438.961 pasageri, Belgia - 322.885 pasageri, Israel - 287.397 pasageri, Olanda - 281.130 pasageri, Turcia - 270.903 pasageri.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS